Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

сряда, март 04, 2009

Бях в синода на дядо Пимен

Отец Христофор Събев: Ако е рекъл Господ, отново ще оглавя бдения, но не сега

Наскоро отец Христофор Събев осъди дирекция “Социално подпомагане” в Търново заради отказана му еднократна помощ за лечение. Закъсалият финансово бивш депутат поиска парите в началото на 2008 г., за да си направи ядрено-магнитен резонанс на гръбначния стълб. Социалните обаче отхвърлили искането с мотива, че заболяването му е хронично и не става дума за инцидентно възникнала нужда от лечение.
Събев се жалва в Административния съд в Търново, но и там го отрязаха. Това не сломи решимостта на отлъчения от църквата духовник и той стигна до ВАС. Преди месец върховните магистрати решили делото в негова полза.
Христофор Събев е роден през 1946 г. в Габрово. Завършва атомна физика в СУ “Св. Климент Охридски” и работи в станцията за космическо лъчение на връх Мусала и на Тяншанската високопланинска станция в Алмати, Казахстан.
През 1980 г. се замонашва в манастир “Св. Богородица” в Арбанаси и завършва задочно Духовната академия.
В края на 1988 г. основава Комитет за защита на религиозните права, свобода на съвестта и духовните ценности, който е между съоснователите на СДС. Участва в работата на кръглата маса. Депутат е в 36-ото НС от листата на СДС. През 1995 г. заради разкола в БПЦ емигрира в САЩ. Там има регистрирана Българска архиепископия. От края на 1998 г. е в България и е безработен. (24 часа)

- От какво сте болен, дядо Христофор?
- Защо трябва да пишем за болестта? Никой не е съвършен, има ли човек, когото да не го преболи малко? Намръзнах, защото в блока ни спряха парното. На ул. “Мария Габровска” в Търново сега нямат парно, пък аз се греех на тръбите, които минаваха приземно. Така се топлех. А като няма парно, тръбите са студени. Та малко бях намръзнал. Това не е хронично заболяване, а лекарите го определиха като остро, затова и спечелих делото за еднократна помощ за лечение.
- Защо решихте да съдите “Социално подпомагане”?
- Защото такива грабежи се правят, а не искат за един преглед на безработен да дадат пари. Регионалната социална служба, която имаше пълни данни за нещата, ми отказа. Съдя и Търновския административен съд, защото извъртяха работата. Обаче ВАС даде справедливо решение и ще получа парите. Но заболяването отминава, лекарят каза, че това е обратимо нещо. Въпросът е принципен.
- Имате ли право на такава помощ?
- Имам, разбира се, щом съдът е преценил и е медицински удостоверено. Правиха ми изследване с импулси, което не може да бъде измислица. Исках да взема мерки, а нямах медицинска осигуровка и беше тежко положението. Сега вече си направих осигуровка като безработен. Искам да кажа, че
нямат повод да се
радват враговете
ми, защото все
пак съм добре
Вземам мерки за здравето си и най-вече исках да дам урок на тези, които разхвърлят социални помощи в милиони, а за един малък преглед не може да се отпусне.
- Защо човек, който е бил във властта, има нужда от социална помощ?
- Защото просто не съм крал. Докато бях в синода на дядо Пимен, имам документи, че съм се отказвал от заплатата си. Шест години бях в манастира в Арбанаси и оттам имам писмо от игуменката, че не съм приемал треби. Никога не съм се облажил, а имах огромна възможност. Бях зам.-председател на НИС на СДС, когато беше на власт. Предложиха ми тогава една ВИП карта на клуб и ми казаха, че там се събират най-богатите хора в България. Аз тогава отказах. Даваха го по телевизията Венци Димитров как лапа в този клуб, но той е човек икономист, там му е мястото, моите уважения. Обаче аз какво да търся там? Не вирея между такива хора. После парата е голяма съблазън и голяма играчка. Аз съм бягал винаги от това. Ползвал съм заплата и дотам. Отказах държавен апартамент, който ми даваха до МВнР. Това може да се случи с няколко души в тази държава, които се броят на пръсти и някои ги смятат за глупави. “Свестните у нас се считат за луди”, казал го е Ботев. Обаче съвестта ми е спокойна.
- Какво имат днешните депутати, което вие нямате?
- Разликата между мен и тях е, че аз имам съвест. Това малко ли е? Смятам, че не мога да пипам от нещо, което не е мое. Аз ценя моето, но чуждо не обичам. Казвам го като човек, който никога не е продавал съвестта си. Може да съм смешен, може да ме наричат Фори Светулката, обаче смятам, че те са дребни малки човечета пред мен, защото никой не ме е купил. Възпитаван съм, че парите са лошо нещо. Така че не съм за буржоазното общество.
Аз исках равен
старт. Настоявах
за нисколихвени
кредити
за малки частни предприятия с осигурителен фонд от 10 млрд. лв. Внесохме проекта с Дако Михайлов, но всички депутати гласуваха против. Тогава ме намразиха покойният Стефан Савов и Иван Костов. И ме отстраниха.
- Изкушен ли сте сега от политиката?
- Бях готов да подкрепя някои хора, които сега са в политиката. Мои съветници обаче ме предупредиха да внимавам дали и те не са нечисти. Категорично няма да се кандидатирам за депутат. Мен ми стига онова време и да мислят, че аз съм виновен за всички работи, които се случиха в България. Бих подкрепил с едно споразумение, но трябва да докажат, че са чисти. Ако Господ е рекъл, може отново да има бдения, водени от Христофор Събев. Но в момента няма ситуация. Тогава Господ изкара хората на улицата, а аз се явих на момента. Сега всички са тотално обезверени.
- Каква е прогнозата ви за наближаващите избори?
- Ще чакаме изненади, защото аз много искам да гласувам, а не виждам за кого. Не мога да вярвам на Бойко Борисов, защото подкрепя Максим. Уж говори за отваряне на досиета, пък за църквата не говори. Големият борец за справедливост Волен Сидеров и той се извърта. А в цяла Европа се отвориха досиетата на всички свещеници. Националната политика иска
чиста църква,
очистена от
ченгета в расо
Наскоро бяха писали, че съм дърпал поповете за брадите. Дърпал съм им съвестта, защото има над 400 ченгета във висшия клир.
- Наскоро митрополит Инокентий, които през 2004 г. беше изгонен от църквите, спечели дело в Страсбург. Вие също имате жалба в Европейския съд.
- При мен нещата са по-дълбоки. Гоненията ми започнаха от 1988 г., когато правих шествия в Търново с Комитета за защита на религиозните права. Имаше отнемане на храмове при синода на дядо Пимен. Той ме беше сложил за управляващ на Самоковската епархия. По времето на Жан Виденов милиция и ВИС2 ни взеха храмовете и тогава потърсихме убежище в САЩ. Това бе със заповед на Никола Филчев.
Имам писмо, че делото ми за нарушени религиозни и лични права ще се гледа всеки момент. Адвокатът ми казва, че сега нещата се ускоряват, защото има решение по идентичния казус на Инокентий. Аз не чакам материални стимули, искам реабилитация на една чиста кауза.

24 Часа,ДИМА МАКСИМОВА

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи