Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

събота, март 28, 2009

Денонощна стачка за ремонт на черквата в кюстендилското село Таваличево

Кмет извоюва пари за селото си с денонощна стачка

Десислава Колева

Около 20 хил. лв. за реставрация на рушащата се черква в кюстендилското село Таваличево е обещал директорът на Дирекцията по вероизповеданията към Министерския съвет Емил Велинов в телефонен разговор с кмета Бойко Перянски. Зам.-кметът на Кюстендил Радмила Рангелова се е ангажирала да помогне за отпускане на средства за черквата, а секретарят на общината Борислав Крумов е посетил лично кмета. "Дойде да си поговорим и взе проекта за ремонт на черквата, като обеща общината да кандидатства за финансиране пред фонд "Бедствия, аварии и катастрофи", разказа пред "Сега" Перянски.

Цялото това внимание кметът успя да привлече само за ден, откакто в четвъртък обяви, че ще протестира денонощно в кабинета си, докато държавата не откликне на спешните нужди на селото. "За 29 години, през които съм кмет, съм ходил къде ли не. Обръщал съм се към всички министерства, Народното събрание и депутати, Синода, всички посолства у нас, към над 100 бизнесмени и 900-те души, които се изселиха от Таваличево. Всички ми казват: "Добре", после потупване по рамото, снимка и айде", разказа кметът неволите си в опит да събере необходимите 50 хил. лв. за ремонт на черквата, която е от XIV век. Само гръцкото посолство е откликнало с 400 лв.

"Ние на село не сме прости - докато не подпишем споразумение черно на бяло, аз няма да спра да протестирам", категоричен е Перянски. "Преди 3 г. съм дал в общината проекти за ремонт на водопровода, който е от 1954 г., а те стоят в някое чекмедже", разказа още той. 400-те жители в селото се нуждаят и от изграждане на канализация, както и от ремонт на рушащото се училище. "Сега носим вода с помпи от съседното село, което е на 3 км. 20 деца ходят на училище в околностите, защото от Кюстендил до Бобов дол не остана нито едно, а майките се принудиха да плащат квартири в Кюстендил, за да има къде децата им да ходят на детска градина", разказа Перянски. "Отчаян съм, исканията са ми изпълними, човешки, а идват избори и искам да събудя някои хора", допълни той.сега

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи