Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

четвъртък, февруари 26, 2009

Мохамед Али едва станал световен шампион,той оповести,че приема мюсюлманската религия, за да се ангажира в организацията "Черни мюсюлмани"

Али - една безсмъртна легенда

На 25-ти февруари 1964 година Касиус Марселус Клей става за първи път световен шампион по бокс в тежка категория. А по-късно с името Мохамед Али той се превръща в истинска легенда.

Денят е 25 февруари 1964 година: Касиус Клей, по-известен като Мохамед Али, става за първи път Световен шампион по бокс - една ера започва.

"Аз съм опасен. Аз повалям дървета, боря се с алигатори, ловя китове, сложих белезници на светкавица, хвърлих гръмотевица в затвора. Миналата седмица убих една скала, а съм и толкова бърз. Снощи изгасих светлината в спалнята и си бях вече в леглото преди тя да загасне", са думи на Али, с които той описва себе си.

1964 година: Мохамед Али срещу Сони ЛистънBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: 1964 година: Мохамед Али срещу Сони Листън

Хапливият език на Мохамед Али

Заради своята устатост и закачливи приказки Касиус Марселус Клей, роден през 1942 в бедни условия, става бързо известен. Пробивът в бокса му се удава, когато е на 22 години. Излиза на ринга в мач за световната титла, където фаворит е неговият противник Сони Листън. При букмейкърите коефицентът е 7:1 в полза на противника му.

Заради контузии Листън се отказва в 6-ия рунд и Клей е за първи път световен шампион. Вече е в устата на всички, не само заради начина си на боксиране, а най-вече заради голямата си уста. С хапливия си език и с победата си над Листън Мохамед Али привлича вниманието.

"Аз победих едно голямо и лошо чудовище, което пребиваше и побеждаваше всеки с нокаут, до момента, в който малкото човече Касиус Клей дойде в Кентъки и спря Листън. Той искаше да ме убие."

Преди двубоя Али го нарича дори стара мечка и се снима с табелка "Ловец на мечки". Писателят Норман Майлър, който се занимава с феномена Али ни разказва, че всичко е било просто стратегия:

"Той разбра, че една победа в бокса е свързана със самочувствие. Съсредоточи се върху това, преди мач да обижда противника си, за да го изтощи морално. Така противникът е ядосан и разсеян, съответно и по-уязвим за удари. Това той постигаше по невероятен начин."

Мохамед Али по време на церемонията по встъпването в длъжност на Барак ОбамаBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Мохамед Али по време на церемонията по встъпването в длъжност на Барак Обама

Али: "Боря се за престиж, не за себе си"

Не беше само бърз в устата. Клей бе също много подвижен, а езикът на тялото му - красноречив. В бой не се прикриваше с ръце, а ги оставяше да висят до тялото. Стилът на Клей беше неповторим: той танцуваше около своя противник. Високият 1,91 боксьор казваше за себе си: Аз пърхам с криле като пеперуда и жиля като пчела.

"Боря се за престиж, не за себе си. Боря се за моите братя, които в Америка спят на земята. За чернокожите, които живеят от социални помощи, чернокожи, които нямат нищо за ядене, чернокожи, които нямат бъдеще."

През 1971 година, за пръв път в кариерата си, Али губи мач от Джо Фрейзър. Много хора вече го отписват като боксьор, но Али се завръща победоносно и печели още две световни титли. Така името му става безсмъртно. Досега нито един боксьор не е постигал неговите успехи."Дойче веле"



-

Мохамед Али приема мюсюлманската религия

Мохамед Али - легендата, която танцуваше на ринга

Един от най-великите боксьори в историята - Мохамед Али навърши 65 години. Йенс Борхерс портретира легендата, който стана за пръв път световен шампион през 1964 година.

"Уцели ме. Аз танцувам. Опитай се да се доближиш до мен" - това беше шоуто на Мохамед Али преди всеки важен мач. Али се боксира срещу недорасляци. Али има темпо и превъзходство в силите. Ако излизаш срещу него, увеличи сумата на своята застраховка. Такива изрази достигаха да ушите на Сони Листън, Джо Фрейзър и Джордж Формън.

Мохамед Али не можеше и не искаше да си затваря голямата уста, дори като 12-годишен след първата си победа на боксовия ринг. Биографът на Мохамед Али - Дейвид Римник, припомня следното: "Това беше двубой в сутерена на една църква. Али спечели с минимална преднина и още тогава каза: "Аз съм най-големият. Аз ще стана световен шампион". Тогава той се казваше още Касиус Клей. И стана световен шампион - за пръв път през 1964 година след победа над Сони Листън.

На въпроса за тактиката Мохамед Али казваше "Да кръжиш като пеперуда и да жилиш като оса". Стилът на Мохамед Али бе колкото необичаен толкова и елегантен. Той танцуваше около своите противници , държеше ги на дистанция, изтощаваше ги. След това той нанасяше ударите - с комбинации и най-често с унищожително въздействие.

Едва станал световен шампион, той оповести, че приема мюсюлманската религия, за да се ангажира в организацията "Черни мюсюлмани". Това беше тежък удар за Америка.

След това Мохамед Али отказа да отиде войник във виетнамската война, заявявайки: "Независимо от наказанието или обвинението. Аз държа на моята вяра. Дори и да ме стрелят с автомати, аз държа на Исляма. Готов съм да умра". Той не искаше да воюва срещу виетнамци. Досега никой от тях не ме е нарекъл "негър", казваше Али, намеквайки за ширещия се в САЩ расизъм. След отказа да отиде във Виетнам на него не му се позволява в продължение на три години да се боксира в Америка.

След това, в началото на 70-те години Али се завръща на ринга и иска да си възвърне короната на световния шампион. През 1974 година е двубоят в Киншаса срещу Джордж Формън. Говори се, че в осмия рунд Али попитал Формън: "Това ли е всичко, което можеш", след което го нокаутира.

Мохамед Али е легенда - образец, въпреки че не може вече да танцува на ринга.

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи