Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

петък, януари 09, 2009

76-годишната Мария: Започна ли да бия камбаните, се чувствам 20-годишна

Светослава Банчева

Снимки: Валентина Петрова

Когато се изкачвам към камбанарията, винаги съм необикновено развълнувана и изобщо не се уморявам, въпреки че има 220 стъпала. А започна ли да бия камбаните, вече се чувствам 20 годишна“, казва Мария Зъбова, която от 26 години насам е празничен звънар на храм-паметника „Св. Александър Невски“ в София. Тя е 79-годишна и цял живот е работила като преподавател по математика. Завършила е средното си образование във френския колеж “Сен Жозеф” в Пловдив и висша математика и физика в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Противно на очакванията, според нея висшата математика, физиката и вярата в Бог са напълно съвместими.

В края на декември на камбанарията на „Св. Александър Невски“ духа пронизващ леден вятър от всички посоки, но Мария Зъбова се отправя към работното си място без шапка на главата: „Вие не знаете какви зими съм имала – навън е било минус 29 градуса, ставала съм на шушулка. А когато в България дойде арменският патриарх и докато биех камбаните, заваля градушка с огромни парчета лед. Точно тогава позлатяваха големия купол и аз бия камбаните, а през това време ме удря тук-там, защото съм на открито. Показаха се по едно време две умни глави оттам, където позлатяваха и ми викат: „Луда, луда…“

Снимки: Валентина Петрова

Въпреки суровите зими, Мария Зъбова твърди, че откакто бие камбаните, нито веднъж не е боледувала. „Надявам се, че това е енергия от Бога. Аз съм човек, съществуващ без лекарства. Блъскала ме е кола, падала съм в една от ямите, на които циганите им крадат решетките – какво ли не ми се е случвало, обаче много бързо се възстановявам. И никога не изоставих моите камбани“.

Мария Зъбова започва да пее в църковни хорове още през 1943 година, когато е само 14-годишна. „И когато дойде комунистическата власт, с всички рискове, пак пеех“, казва тя. Сега нейната мисия е колкото може повече да се разгласи християнската вяра, за да се приканят в църквата колебливите християни. „Бих ги оприличила с колебливите гласуващи. Трябва да се влезе в църквата, защото, когато човек е в трудна ситуация, винаги казва: „Боже, помогни ми“. Той ще ти помогне, но ти как му служиш на този Господ? Празни са църквите, а са пълни увеселителните заведения и ресторантите. Сегашната ситуация ми прилича на римското време“.

Снимки: Валентина Петрова

През 1950 година Мария Зъбова постъпва в хора на „Св. Алекснадър Невски“. Тогава е студентка първи курс и от университета й правят проблеми. По времето на соц.-режима християнската религия се възприемала от властта като промиване на мозъци и не било препоръчително да те виждат в църква. Много хора били уволнявани от високи длъжности, ако в домовете си имат икони или ги видят, че посещават църкви.

За да не бие на очи, Мария Зъбова се мести в хора на църквата „Св. Георги“, а по-късно преминава към „Св. Седмочисленици“. На въпроса толкова ли е било важно за нея да пее в църковен хор, че е рискувала да я изключат от университета, тя отговаря: „Не можех без църква“. През 1975 година се връща в хора на „Св. Александър Невски“ и оттогава не е напускала храма. Въпреки че са я уволнявали от гимназия, в която преподавала математика, защото я видели в „Св. Седмочисленици“, Мария Зъбова не се отказала да служи на Бог: „И докато съм жива, ще му служа. Господ ми отвръща със здраве, със сполука, децата ми са добре. Фамилията ми е многолюдна. Имам 3 деца, четири внуци и внучки, две правнучета. Засега край мен се въртят 9 деца, а десетото е на път. Никога не си лягам или не ставам, без да прочета някаква молитвичка. Съпругът ми също беше силно вярващ. Той завърши теология, но на 20 годишна възраст го взеха да пее в Софийската опера и дълги години беше един от най-добрите басове“, разказва Мария.

Снимки: Валентина Петрова

Според нея българският народ трябва да се върне към вярата, за да посреща със сила и достойнство трудните времена и да намалеят пороците, защото в момента България й прилича на един голям публичен дом. Тя призовава хората по-често да се изповядват пред свещеник, защото „изповедта е къпалня на душата, чрез която човек се очиства от греховете“.и-вестник,9 Януари 2009

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи