Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

сряда, януари 28, 2009

„Ал Кайда” в Саудитска Арабия

27. 01 .2009 ben_Laden

„Ал Кайда” в Саудитска Арабия: „Хамас” и „Хизбула” са против нас

Лидерът на „Ал Кайда” в Саудитска Арабия и Йемен Насър Уахиши заявява в свое интервю, че през декември 2005 г. неговата формация е изстреляла ракети от Южен Ливан по посока на Израел. Цитираният от йеменския седмичник „Ан Нас” терорист добавя, че вместо благодарност, разузнавателните звена на радикалната шиитска партия „Хизбула” са арестували членове на „Ал Кайда” и са ги предали на представители на ливанското правителство.

В същата „идеологическа нелоялност” Уахиши обвинява и радикалното палестинско движение „Хамас”. Той твърди, че изпратените от тях муджахидини да се бият с „ционистите” в Газа са били върнати от „Хамас”. Нещо повече, алкайдистите са били прогонени от територията на ивицата, контролирана от радикалните палестинци. Сподвижникът на Осама бен Ладен съобщава, че те изпращат постоянно „помощи” (без да уточнява дали става въпрос за материални ресурси или за терористи – бел.ред.) в Ирак, Афганистан, Сомалия и дори в Палестина. Не са тайна честите медийни престрелки между лидерите на „Хамас” и „Ал Кайда”. По повод на войната в Газа, Осама бен Ладен подкрепи „борбата на палестинския народ” в интернет послание с най-общ характер. В същото време неговият заместник Айман Зауахири индиректно атакува „идеологическото лицемерие” на палестинското радикално движение. Той го обвини, че крие истинските си намерения да създаде халифат в Палестина, базиран върху върховенството на шириата. На четвъртия ден от войната в Газа египетският радикал се обърна към „Хамас” с думите: „Заявете открито това ваше намерение!”

Паралелно с това, главатарят на „Ал Кайда” в Арабския полуостров похвали ликвидираната терористична организация „Фатах ал ислам”. Последните се биха с ливанската армия приблизително 100 дни в палестинския бежански лагер „Нахър Баред” в близост до северния град Триполи. Той отбелязва, че „Ал Кайда” поддържа много тесни връзки с тази организация.

Наблюдателите припомнят, че лидерът на ислямистката палестинска организация „Фатах ал ислям” Шакер Абси беше убит по време на престрелките. Прави впечатление неговата биография. Той е започнал политическата си кариера като активист на лявата фракция „Фатах” на Ясер Арафат. Завършва военновъздушно училище в Либия и получава правоспособност за пилот на военен самолет. Специализира в бившия СССР, ГДР, Югославия и Румъния. Присъединява се за два месеца към военните формирования на сандинистите в Никарагуа. Това става, когато е на път за Куба, където неговият брат е стипендиант по медицина на същата фракция. Шакер Абси е класически пример за бивш ляв активист, които след разпадането на социалистическата система през 1989 г., прегръща идеите на радикалния ислям. Той ги оценява като най-последователни в отстояването на антиамерикански и антиизраелски позиции, характерни за източния, социалистическия блок по време на студената война.

Интересно явление сред научноизследователската литература е появата напоследък на все повече изследвания върху идеологическата връзка между арабските леви движения и политическия ислям. В своята статия „Левицата, превърнала се в политически ислям ... националноосвободително движение с различни идеологии” алжирската експертка Амурия Султани лансира тезата, че различни идейни трусове в световното ляво движение през 70-те (краха на културната революция в Китай) и 80-те години (сгромолясването на съветския комунизъм), както и неуспехите на арабските леви партии в борбата срещу Израел, са причините за преливането на кадрови потенциал в редиците на радикалните ислямски политически субекти. Примерите, които тя дава, са предимно от Палестина („Фатах”), Сирия (Баас), Ливан (Ливанската компартия) и Мароко (Народния съюз на социалистическите сили и други). Султани твърди, че на елитарно равнище тази тенденция има своите измерения и в чисто личностен план. Не са малко случаите, когато леви интелектуалци, изповядващи християнската религия, приемат исляма в неговата относително по-радикална форма. Такива са ливанецът Роже Асаф, палестинецът Мунир Шафик и други.


Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи