Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

сряда, юни 30, 2010

Хиляди мюсюлмани и много християни се събраха в местността “Чинара” край асеновградския квартал Долни Воден

Хиляди се събраха за традиционна молитва за дъжд и берекет


Хиляди мюсюлмани и много християни се събраха в местността “Чинара” край асеновградския квартал Долни Воден за традиционната молитва за дъжд и за плодородие. Религиозният обред се отслужва от 20 години в края на юни, като молитвите отправи местният имам Мухаммед Рашид в съслужение с ходжи и имами от цялата страна, сред които бе и районният мюфтия на Пловдив Осман Хилми. След молитвите бе раздаден курбан, приготвен от местния майстор бай Шабан, уточни секретарят на джамийското настоятелство в Долни Воден Сюлейман Хаджибекир. С набрани средства са купени 9 крави и 10 овце и са приготвени 45-те казана с курбан, които стигнаха за около 8000 души. Присъстващите на молитвите бяха поздравени от кмета на община Асеновград д-р Христо Грудев и от народните представители от ДПС Джевдет Чакъров, Тунджай Наимов, Петя Раева. По традиция на курбана присъстваха и представители на мюсюлманите от Куклен, Пловдив, Мадан, български изселници от Турция и много християни.

"Заман" / Минаре България

Нов масов гроб бе открит в близост до Сребреница

Нов масов гроб бе открит в близост до Сребреница

Нов масов гроб бе открит в близост до град Сребреница в Босна и Херцеговина. В започнатите разкопки до сега са извадени тленните останки на двама души.

Изпратена 30.06.2010 11:43:58 UTC

Обновена 30.06.2010 11:43:58 UTC

Нов масов гроб бе открит в близост до град Сребреница в Босна и Херцеговина. В започнатите разкопки до сега са извадени тленните останки на двама души.

Директорът на Института за безследно изчезналите лица от Босна и Херцеговина Амор Машович каза, че от 14 години насам водят дейности за откриване на тленните останки на жертвите от войната в Босна и Херцеговина в периода от 1992ра до 1995та година.

Машович съобщи, че са получили донос, че в близост до бунище край Сребреница има масов гро в отговор, на което са започнали разкопки и че до сега са открили тленните останки на двама души.

Това е 13ия масов гроб открит до днес в Сребреница и околността.

От масовите гробове открити до днес в Босна и Херцеговина бяха извадени тленните останки на 20 хиляди души.

По настоящем до днес 10 хиляди души продължават да са водят за безследно изчезнали.

Радио "Гласът на Турция" / Минаре България

понеделник, юни 28, 2010

Ислямът не забранява сексуалното удоволствие

Секс-уникум в арабския свят

Край на табутата!

Край на табутата!

"Ислямът не забранява сексуалното удоволствие" - явно ръководена от тази морална клауза Хадича Ахмед откри в емирството Бахрейн първия секс-шоп. Телевизионен репортаж донесе на малкото магазинче изключителна популярност.

"Дархадича" - "Къщата на Хадича" - в емирството Бахрейн изглежда като моден бутик. Тук обаче се предлагат не само шикозни дрехи, но и произведения на изкуството с еротични мотиви, както и секс-принадлежности. Бутикът е първият секс-шоп в малката островна държава в Персийския залив.

Рецепти срещу скуката в спалнята

Вълнуващият сексуален живот като оръжие срещу изневери

Вълнуващият сексуален живот като оръжие срещу изневери

Собственикът е жена, облечена прилежно според арабския канон и с неизменната забрадка. Това, пояснява Хадича Ахмед, не е секс-шоп по западните мащаби. Тук могат да пазаруват само семейни двойки и то само онези, които искат да се запознаят с "многообразието на сексуалната активност".

Неотдавна пионерката в еротичния бранш се появи дори по телевизията. Хадича Ахмед започва да продава еротични артикули още през 2007 година - по каталог чрез интернет-сайт. И тъй като бизнесът тръгнал добре, тя решила да отвори магазин.

"Защо семейни мъже или жени изневеряват? Защото у семейната двойка се е загнездила сексуалната рутина", анализира бахрейнската бизнесдама. Тя разказва, че открила бутика не толкова за да печели пари, колкото за да разкрие на съпружеските двойки възможността за вълнуващ сексуален живот. Нейният секс-шоп е единствен по рода си в този регион. Хадича набавя стоките главно от САЩ.

Клиентите - повече жени, отколкото мъже

"В исляма сексуалното удоволствие не е забранено. Които и духовници да запитате, няма да чуете противното", подчертава Хадича. Благодарение на интернет и на появята й по телевизията гешефтът върви много добре. При клиентелата й жените били малко по-силно застъпени от мъжете. Засега Хадича имала проблеми единствено с митническите служби. Понякога митничарите не проявявали разбиране за нейните търговски идеи и отказвали или забавяли освобождаването на някои пратки.

Въпреки тези спънки Хадича се радва на голям успех. "Получавам - казва бизнесдамата - много положителни отзиви. Един клиент дори ми довери, че съм спасила брака му от развод."

Радио "Дойче веле" / Минаре България

петък, юни 25, 2010

Главно мюфтийство изказва дълбоки съболезнования към близките на жертвите от атентата в Истанбул.

Съболезнования

Сряда,23 Юни 2010 15:49

Главно мюфтийство изказва дълбоки съболезнования към близките на жертвите от атентата в Истанбул.

Терорът категорично не може да се одобри, независимо какви са причините и целите му. Терорът, който заплашва свята ценност каквато е човешкият живот и унищожава обществената сигурност, е варварски акт, който никоя религия, никое разбиране и никое схващане не може да одобри.

Ислямът и терорът нямат нищо общо

Присъстваме на едно съвсем скромно събитие на пръв поглед. Но то има дълбок политически и бих казал национален характер. Защо?

Представянето на книгата „Прокълнатият от Исляма терор” е едно уникално събитие.

Първо, за първи път на български език излиза книга за терора от турски учени-социолози, политолози, психолози, юристи, военни. Това е интелектуалната върхушка на Турция, която формира не само настроенията в турското общество, но и политиката на турското правителство. Сега, след излизането на книгата ще бъде много трудно за различните самозвани турколози да приписват на турците различни протерористични тези уж характерни за всички ислямисти. За голямо съжаление много малко е известен с творчеството си един от най-добрите антитерористи в света - ислямския теолог от турски произход Фетхуллах Гюлен. Не случайно той е толкова високо ценен от американските политолози, и от руските учени и теолози. Вече излязоха на български език три книги от Гюлен. Книгата , която се представя също отделя достатъчно внимание на философията на Гюлен за борба с тероризма. Огромна е заслугата на Гюлен за разбиването на тезата, че Исляма и тероризма са синоними. Това за България има много голямо значение. Първо, в България живеят над 1 млн. мюсюлмани. Второ, ние не само сме съседи с мюсюлманска Турция, но и дълбоко и всестранно обвързани с нея. Въвличането на Турция, в процеса на присъединяването й в Европейския съюз, особено интегрирането ни в общоевропейската икономика е много важно да знаем и оценяваме идейните канали, по които ще общуваме. Място за самозванци турколози и „антитерористи” не трябва да има в духовното общуване между нашите народи. В представяната книга са намерили място за двама забележителни турски професори – проф. Бекир Карлъга и д-р Ахмед Гюнеш.

Както е известно Ислямската религия (още от Мухаммед) се разработват първите правила на етиката на въоръжената борба.

Първо, който не воюва не може да бъде убит.

За невинни се смятат монасите ,цивилните хора, децата, хората които лекуват болните и готвят храна на войниците.

Според третото правило в Исляма хората, които не воюват не трябва да бъдат убивани. Към пленниците трябва да се проявяват добри отношения и да не се проклина близките на воюващите.

Много добри мисли е развил д-р Ахмед Гюнеш на темата за правилата на въоръжената борба.

А проф. Ергюн Чапан предлага да се разработи глобална етична система, задължителна за всички воюващи, независимо от религията, която изповядват. Тази идея е много полезна в интегриращия се свят, който за съжаление много често воюва.

Считам, че разпространяването на книгата „Прокълнатият от Исляма терор” е много полезно и много навременно. Тя е добър пример и за сътрудничество между интелектуалците на България и Турция.

Or. General Stoyan Andreev
Генерал-лейтенат от резерва професор Стоян АНДРЕЕВ

www.fgulen.com


Минаре България

неделя, юни 20, 2010

Мевлид Kандили

Тази нощ е Мевлид Кандил рожеденната дата на Пророка Мухаммед (с.а.с).

По случай рожден ден на нашият Пророк Мухаммед ,пожелавам на всички мои сестри и братя по религия,и на всички наши сънародници,повече добрини ,повече мъдрост и мир.

Бюлент Карагьоз

Скоро

Бисмиллахиррахманхиррахим
Уважаеми братя и сестри,
Селамун алейкум,

Бихме искали да Ви уведомим, че тази интернет страница се поддържаше досега от бившото ръководсто на Мюсюлманското изповедание. От 02.06.2010 то вече НЕ представлява изповеданието. Новото ръководство, което въз основа на актуално състояние пое страницата ще възобнови излъчването след нейната преработка. Всякакви твърдения, че сайтът е спрян са неверни и целят единствено подклаждане и настройване на джемаата и гражданите на Р.България в полза на личните интереси на бившото ръководство.
Всички други интернет-страници, от които се твърди, че са официални страници на Главно мюфтийство са измамни и се излъчват с цел заблуда.
ВМДС


Мустафа Алиш Хаджи (главен мюфтия) - агент Андрей


Бившият главният мюфтия Мустафа Алиш Хаджи

Снимка: Emaxpress

Мустафа Алиш Хаджи (бивш главен мюфтия) - агент Андрей

Лъжите на бившото ръководство на Мюсюлманското изповедание

ПОЗОР !!!

Бившото ръководство на Мюсюлманското изповедание съвсем откачи

На 17.06.2010 бившото ръководство на Мюсюлманското изповедание излезе с декларация, изпълнена с неистини и клевети, оповестявайки, че Н.Генджев е затворил джамията в София и още куп лъжи.

В същото време имами се оплакаха на Н.Генджев, че са принуждавани лично от Хюсеин Хафузов, помощника на Мустафа Хаджи, да затворят джамията и да разпространяват сред вярващите, че Генджев е затворил джамията. Имамите се оплакаха и че са заплашвани с физическа саморазправа. Имамът Дахил К. заяви в присъствието на журналисти, че има дори записи в телефона си със заплахите на Хафузов. В крайна сметка лично Хюсеин Хафузов затваря джамията и в последствие прави лъжливи изявления пред пресата.

Ние сме озадачени и потресени от изключително низкото поведение на бившото ръководство. Позор за Мюсюлманското изповедание да бъде ръководено от хора без култура, възпитание и ценности. "Yaziklar olsun size"

В навечерието на Свещенната Нощ Регаиб Кандили с този акт на кощунство и посегателство спрямо религиозните храмове, на безпардонност и липса на етика и морал те показаха своето истинско лице.

Аллах да ни пази от такива ръководители.


В резултат на политически игри нашето изповедание се ръководи дълги години от хора,нямащи нищо общо с традиционното ни сунитско-ханефитско изповедание

Бисмилляхи Рахмани Рахим - В името на Аллах

Елхамдулилляхи Раббил Алемин
и Вессалату весселяму алейкум ве рахметуллахи ве берекяту

Скъпи братя и сестри мюсюлмани,
Уважаеми братя имами и Председатели на мюсюлмански джамийски настоятелства,
В резултат на политически игри нашето изповедание се ръководи дълги години от хора, нямащи нищо общо с традиционното ни сунитско-ханефитско изповедание, от агенти на бившата комунистическа държавна сигурност, от хора сектанти и такива, поставили личните си интереси над тези на общостта ни. Главното мюфтийство беше заложник на политически цели, а в това време джамиите опустяха, над 350 са без имами. Откритите от нас духовни училища обезлюдяха, а Висшият ислямски институт се превърна в обикновенно медресе. Книгите на Исляма, които с общи усилия дадохме на общността спряха да се печатат. Имотите, които възстановихме за изповеданието се управляват в личен интерес на ограничен кръг хора, а не в полза на общността. Българското общество непрекъснато се притеснява от реставрация на възродителния процес, а хора като агент Андрей – Мустафа Хаджи е внедрен в изповеданието, за да попречи на нашите опити да отворим джамиите за петъчна молитва, да въведем религия ислям в училищата, да обучаваме кадри за нуждите на изповеданието в България и да укрепим традиционния сунитско-ханефитски ислям в България.
Какво направи ВМДС с председател Недим Генджев за мюсюлманите в Р. България:

  1. През 1990г. откри Висш ислямски институт.
  2. През 1990г. откри в гр. Шумен СМДУ – „Нювваб”
  3. През 1991г. откри средни мюсюлмански духовни училища в гр.Русе и гр.Момчилград.
  4. Издаде първия превод на Свещенния Коран на български език през 1993г.
  5. Издаде ислямско вероучение на български и турски език през 1991г.
  6. Построи и реставрира над 120 джамии до 2010.
  7. През 1991-92г. възстанови повечето вакъфски имоти в България.
  8. Плащаше заплати на имамите.
  9. Раздава стипендии на студенти в България от името на Ислямска банка за развитие и по настоящем.
  10. Раздава помощи всяка година от името на Световна благотворителна ислямска организация.
  11. Организира поклонение /хадж/ за хиляди български мюсюлмани.

Нашите цели и задачи в бъдеще са:

  1. Да започнем да изплащаме заплати на имамите.
  2. Да възстановим авторитета на СМДУ и върнем децата в класните стаи.
  3. Да направим ВИИ самостоятелен факултет към Софийски университет.
  4. Да построим втора джамия в София.
  5. Да построим джамия в Пловдив.
  6. Да открием Ислямски център и библиотека в София.
  7. Да разкрием Коран курсове във всяка джамия.
  8. Да назначим имами в тези над 300 джамии без имами.
  9. Да издадем книги като „Живота на Мохаммед”, „Ислямско вероучение” и други.
  10. Да изпращаме всяка година 100 човека безплатно на хадж.

А какво направи Мустафа Алиш? Нека отговори:

  1. Защо няма ученици в Ислямския институт и в СМДУ? Например в Шумен днес има 40 ученика, а бяха 420 при ВМДС с председател Н. Генджев. В Русе има 38 ученика, а бяха 350 при ВМДС с председател Н. Генджев. Същото е с Момчилград.
  2. Защо големи вакъфски имоти като Художествената гимназия в Пловдив, хотел Балкан в Русе бяха дарени от Мустафа Алиш на общините?
  3. Защо Билял Даржан подари на мафиота Цампаров от гр. Варна имот в центъра на Варна, който струва 500.000 евро?
  4. Защо Мустафа Алиш спря да дава заплати на имамите в България?
  5. Защо Мустафа Алиш пусна нетрадиционни ислямски секти в България?
  6. Какво се обучава в нелегалните курсове в Сърница, Устина и Делчево, открити с разрешението на Алиш?
  7. С какви пари си купи Мустафа Алиш 3 апартамента в Истанбул, Фикри Сали – къща в Бурса, Мехмед Аля – хотел в Анталия, Осман Хълми – къща в Пещера. Много е дълъг списъкът на духовните водачи, закупили имоти с незнайни откъде пари.

Обвиняват ни, че ще спрем развитието на Исляма в България, но колко по-спряло да е това развитие, когато училищата са пусти, а имамите са без заплати. Когато хората, които трябва да се грижат за духовното израстване на джемаата са оставени в мизерия.
Скъпи братя и сестри,
Съдебните спорове са вече минало. Съдът в България реши, че всички опити чрез подмяна и измама да се „приватизира” мюсюлманската институция, са неуспешни, даде шанс сега да започнем на чисто. Заличени са всички неправомерно вписани ръководства, все доминирани от Агент Андрей-Мустафа Хаджи, в които достойните мюсюлмани отсъстваха. Вярно е, че много от тях, които бяха уважавани хаджии и хафъзи не дочакаха този ден. Вярно е, че вместо да им отдадем заслужена почит и уважение сектантите на Мустафа Хаджи се подиграват със светлата им памет. Ние няма да ги забравим, ние им дължим уважение, ние ги почитаме и изказваме на близките им своята признателност. Техните сродници бяха верни на Исляма, те се бориха до последно с несправедливостта - Главното мюфтийство да се управлява от дилетанти.
Ние ще работим с всички сили за развитието на мюсюлманската институция, ще се погрижим за имамите и техните семейства. Ще се стараем да дадем на общността просвещение, от което се нуждаем в тези тежки бездуховни времена. Ние ще работим за спокойствието на общество ни, от което то се нуждае. Ще сложим край на конфронтацията, на религиозното противопоставяне, на сепаратизма, на отчуждаването на българските мюсюлмани от проблемите на българскта държава, защото ние сме граждани на тази държава. Тя е нашата среда за развитие, нашето място, където да отгледаме и възпитаме децата си и където да развием религията си, интегрирайки се в общата хармония на толерантност и съжителство с останалите религии в България.
Висшият мюсюлмански духовен съвет има механизмите да съхрани традициите, да проведе нова мюсюлманска конференция, която да излъчи достойните за общността водачи. Но преди това трябва да се провери, в какво състояние са го оставили хората на Мустафа Хаджи, да се върнат имотите, които са обсебили и да си заплатят щетите, които са нанесли на изповеданието. Няма районен мюфтия, няма висш администратор, който да не се е облагодетелствувал от мюсюлманското изповедание. Ние ще дадем тази истина на общността.
Имаме подкрепата на Световната Ислямска Лига, Световната Благотворителна Организация за развитието на исляма и Световната Ислямска Банка, чийто представител в България е Д-р Н. Генджев.
Обръщаме се към българското общество да не се подава на уличния натиск от група хора, които се противопоставят на българския съд и на неговите решения, за които законите в нашата страна не важат, за които ценностите на исляма са подменени от личните интереси.
Ние искаме да бъдем открити, честни, да подадем ръце на всички отдадени на религията. Изповеданието е единно, то не е на Генджев или на Хаджи, или на които и да е от нас. То ни задължава да служим, да сме всеотдайни на стотиците вярващи мюсюлмани и да се грижим за нашата религия, както са ни я оставили нашите бащи и деди, да съхраним религиозната си идентичност и да предадем вярата си на нашите деца.
Скъпи братя и сестри мюсюлмани, уважаеми съграждани и най-вече ти, имам ефенди,
разцепление в духовното единство на мюсюлманската общност няма. Напрежение се създава само от една малка група хора на Мустафа Хаджи, които са отстранени от ръководни постове. Не се поддавайте на провокациите им.
Нека Всевишния ни помага в благородните ни начинания, нека вярваме, че с общи усилия ще дадем на изповеданието и обществото спокойствие и развитие !

Председател на ВМДС
Проф.д-р Недим Генджев

:::

СЪДЕБНА ХРОНОЛОГИЯ НА МЮСЮЛМАНСКОТО ИЗПОВЕДАНИЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В БОРБАТА МУ ЗА ЛЕГИТИМНОСТ И РАВНОПОСТАВЕНОСТ СПРЯМО ЗАКОНА И РЕАЛНИЯ ИЗБОР НА МЮСЮЛМАНСКАТА ОБЩНОСТ В ПЕРИОДА ОТ 1997-2010 Г.



Висшият мюсюлмански духовен съвет /ВМДС/ e избран на върховна мюсюлманска шура проведена на 07.08.1996 г. и регистриран съгласно чл.16 от Закона за изповеданията (отменен) с Писмо №239/11.09.1996 г., на директора на дирекция „Вероизповедания” при Министерски съвет, със Заповед № Р-42/10.09.1996 г. на Заместник Министър Председателя на Министерски съвет, която утвърждава председателя Недим Хафъз Ибрахим Генджев и 29 членове на ВМДС.
На 28.10.1997 г. в гр.София без решение на ВМДС и в противоречие с Устава на мюсюлманското изповедание от 1996 г. е проведена НЕЗАКОННО “Национална” мюсюлманска конференция с делегати активисти на ДПС, която избира Мустафа Алиш за Главен мюфтия и бившия депутат Хюсеин Карамолла за председател на Висш духовен съвет.
ВМДС с председател д-р Недим Генджев обжалва пред Върховния административен съд проведената през месец Октомври 1997 г. т.н. Мюсюлманска конференция, избрала за Главен мюфтия Мустафа Хаджи, след което не получавайки справедлив съдебен процес ВМДС заведе дело в Европейския съд по правата на човека гр. Страсбург. През 2004 г. той спечели делото, Европейският съд осъди българската държава. /Приложение №1/ в ползана ВМДС с председател д-р Недим Генджев.
Междувременно през 2000 год. отново нередовно свикана, беше проведена друга незаконна мюсюлманска конференция, на която за Главен мюфтия беше избран Селим Мехмед и за председател Мустафа Хаджи.
През 2003 г. влезе в сила Нов Закон за вероизповеданията. Чрез този закон се въведе регистър на вероизповеданията в Софийски Градски Съд /СГС/, а вписванията на заварените по действието на отменения вече Закон се извършват служебно от съда въз основа на § 2 от Преходните и заключителните разпоредби на вече действащия Закон за вероизповеданията. Съгласно това беше направено вписване на ръководството на Мюсюлманското изповедание /МИ/ - представлявано от Селим Мехмед и Мустафа Хаджи по Фирмено дело № 1659/2003 год. на 8-ми състав на Фирмено отделение към СГС.
Висшият мюсюлмански духовен съвет обжалва пред СГС Националните мюсюлмански конференции проведени пред 1997г. и 2000 г.
Делата се точиха години и едва през 2004 с решение №1262 и №1263/2004 г. двете конференции бяха обявени за нищожни с влезли в сила решения.
На 08.03.2004 г. СГС се произнесе по жалбата на д-р Недим Генджев с Решение по гражданско дело № 1263/2003 г. /Приложение №2/, с което обяви за нищожни решенията на Национална мюсюлманска конференция, проведена на 23.10.1997 г. избрала за главен мюфтия Мустафа Хаджи и за председател Хюсеин Карамолла.
Също така пак на 08.03.2004 г. СГС се произнесе и по гр.д. № 1262/2003г. /Приложение №3/ на Кемал Алиш Мутлу и обяви за нищожни и решенията на Национална мюсюлманска конференция, проведена на 28.10.2000 г. и избрала за главен мюфтия Селим Мехмед, а за председател на Висшия мюсюлмански съвет Мустафа Хаджи.
На 28.05.2004 год. СГС с Решение №3/08.03.2004 год. по фирмено дело № 1659/2003 год. на МИ, заличи от регистъра на вероизповеданията Селим Мехмед и Мустафа Хаджи, избрани на НЕЛЕГИТИМНА и НЕЗАКОННА Мюсюлманска конференция през 2000 год.
След обявяване нищожността на Националната конференция чрез Решение № 3/28.05.2004 г. и влязлото в сила съдебно решение, с което се провъзгласява нищожността на конференцията през 1997 г., актуална остава регистрацията на Висшия мюсюлмански духовен съвет с Председател Недим Хафъз Ибрахим Генджев, която следваше да бъде вписана в регистъра на Вероизповеданията при СГС. Но с Определение от 19.07.2004 г. по фирмено дело №1659/2003 г. СГС вместо да впише единственото актуално ръководство на Мюсюлманското изповедание - ВМДС с председател Недим Хафъз Ибрахим Генджев, съдия Драгомир Драгнев НАЗНАЧАВА за представители на Мюсюлманското изповедание в България: Фикри Сали Хасан, Ридван Мустафа Кадьов и Осман Хасанов Исмаилов, които да представляват и управляват вероизповеданието до влизане в сила на съдебно решение, с което се признава кой е законен представител на вероизповеданието. Това е безпрецедентен случай, груба намеса в делата на вероизповеданието чрез дирекни назначения на неговите управляващи. Закона за вероизповеданията не дава никакво основание, нито делегира права на регистърния съд да назначава или освобождава особени представители. Регистърният съд има единствено правата да вписва обстоятелствa. След като има две влезли в сила съдебни решения, които заличават ръководствата, избрани 2000 год. и 1997 год. единственото задължение, повелено от Закона за вероизповеданията, е регистърният съд да впише последното легитимно ръководство в съответствие с Преходните и заключителните разпоредби на Закона - това законно ръководство е именно регистрираното през 1996 г.
Всички тези неправомерни действия се извършват под пряката диктовка на председателя на СГС Светлин Михайлов, който след извършването на това назначаване на Особен представител на изповеданието, издига съдия Драгомир Драгнев на поста председател на Въззивното отделение на СГС.
С частна жалба ВМДС обжалва Определението за НАЗНАЧАВАНЕ на временно ръководство от съдия Драгомир Драгнев.
На 29.10.2004 год. Софийски Апелативен Съд /САС/с Определение № 648 по ч.гр.д.№1816/2004 год. /приложение №7/ на ВМДС, ОБЕЗСИЛИ, като недопустимо
На 20.01.2005 год. Върховен касационен съд /ВКС/ със свое Определение № 46 /Приложение №8/ ОСТАВИ В СИЛА Определение №648/29.10.2004 год. на САС, с което се отменя назначеното ръководство.
Наред с Определение № 46/20.01.2005 год. ВКС с Определение №45/20.01.2005 год. /Приложение №9/ ВРЪЩА ДЕЛОТО на Мюсюлманското изповедание на СГС за вписване състава на ВМДС с председател Недим Генджев, съгласно разпоредбите на § 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за вероизповеданията. Определението от 19.07.2004 г. по ф.д. №1659/2003 год. на СГС за назначението на временно тричленно ръководство.

Въпреки Определенията на ВКС на 03.02.2005 год. в противоречие на Наредба № 14 за водене и съхраняване на регистрите за вписванията без известно основание и без да са изпълнени Определенията на ВКС, новоназначената съдия председател на 8-ми състав - Анна Баева, започва воденето и наблюдението на ф.д.№1659/2003 год., предоставя оригинала на фирменото дело на МИ на Главна прокуратура, вместо да им предостави копие. Това е видно от Писмо до Върховна касационна прокуратура /ВКП/ от СГС от 01.06.2005 г. /Приложение №11/
С неправомерното предоставяне на оригинала на фирменото дело се цели да се възпрепятства вписването на влезлите в сила Определения на САС и ВКС. Със становище на Главна прокуратура делото е било върнато на 29.06.2005 год., видно от Писмо с изх. № 7828/2005 год. на ВКП. /Приложение №12/. ВКП напомня на председателя на СГС с Писмо от 20.07.2005 год. /Приложение №13/, че фирмено дело №1659/2003 год. по настояще, към тази дата се намира при административния секретар на СГС . Всяко позоваване на СГС по нататък в съдебната сага на изповеданието, че делото е във ВКП е груба лъжа и манипулация.
На 29.06.2005 год. с Писмо под същия изходящ № 7828/2005 год. на ВКП, същата е върнала фирмено дело №1659/2003 г. на СГС в 3 (три) тома. От този момент нататък документацията по фирмено дело №1659 не е напускало СГС.
Но съдия Анна Баева по настояване на председателя на СГС Светлин Михайлов, умишлено не вписва обстоятелствата, видни от влезлите в сила Определения на САС и ВКС. При многократните Писма на ВМДС до СГС да се извърши задължителното вписване на Определенията фирмено отделение на СГС е отказвало с мотив, че делото се намира във ВКП, макар че Светлин Михайлов и Анна Баева много добре са знаели, че то не е във ВКП, а се намира под тяхно разпореждане. Девет месеца председателят на СГС Светлин Михайлов и председателката на 8-ми състав на фирмено отделение съдия Анна Баева възпрепятстват правосъдието, укривайки при себе си документацията на фирмено дело №1659/2003 г. и заблуждавайки САС, че документите по делото се намират във ВКП. По данни, които вече сме представили, документите по делото не са изнасяни официално извън СГС след връщането му от ВКП, чрез писмо от 29.06.2005 г. с изх.№7828.

Междувременно съдия Анна Баева на 11.05.2005 год. без официално да е изискала до този момент фирменото дело на Мюсюлманското Изповеданието постановява в един ден пет съдебни решения по него, без да е ясно как се е сдобила с документицията по фирменото дело. Две от тези решения, освен незаконосъобразни, са постановени като пряк резултат от неспазването на постановените преди това съдебни актове (определения на ВКС) и несвоевременното вписването на обстоятелствата по тези актове:

  1. Решение № 6 /Приложение №16/, в което съдията нарушава Закона за Вероизповеданията и Закона за съдебната власт, като не изпълнява влязлото в сила Определение на ВКС. В това решение тя отказва да впише ВМДС в състав избран на Върховна мюсюлманска шура, проведена на 07.08.1996 г., но вписва Устава на МИ приет на същата мюсюлманска конференция приета през 1996 г. и същевременно заличава тричленния състав, като предоставя на ВМДС 14 дневен срок за обжалване на Решение №6/11.05.2005 г.

2. С Решение № 7 /Приложение № 17/ с предходно заличеното тричленно ръководство и с чужд устав съдия Анна Баева регистрира ръководството на Мюсюлманското изповедание, избрано на отново нелегитимната конференция от месец май 2005 г., свикана от заличената тричленка. Т.е. от заличено ръководство съдия Анна Баева взима мотиви за свикване на форум. А се позовава на Устав, който самата тя е регистрирала в друго свое решение, но непризнавайки легитимното според същия този устав мюсюлманско ръководство, което единствено би могло да свика легитимна мюсюлманска конференция. Регистрирайки обстоятелството, че Решение №6 и Решение №7 са извършени в един и същи ден освен нарушението на Закона, тя поставя и в невъзможност ВМДС да обжалва вписването на нелегитимното ръководство. И в Решение №8 /Приложение №18/ тя отхвърля протеста на делегати на НЕЛЕГИТИМНАТА мюсюлманска конференция, относно решенията за избор на Ръководство и Устав, които тя вписва с Решение № 7/11.05.2005 г. Съдия Анна Баева лишава ВМДС от представителни функции. Пристрастно и в противоречие на Закона тя дава легитимност на ръководство, избрано на Нелегитимна мюсюлманска конференция, като измислят обстоятелства за свикването на конференцията, както и умишлено възпрепятстват делегати на конференцията и самия ВМДС да получат справедлива съдебна констатация.
ВМДС завежда веднага жалба в САС с искане за отмяна отказа на съдия Анна Баева да впише ръководството в Решение № 6. По този повод многократно е изискван и оригинала на делото от СГС. СГС отказва, както на САС така и на ВМДС да предостави делото. Едва на 28.11.2005 г. делото е изпратено на САС по повод образуваното дело във връзка с жалбата на ВМДС.

На 29.12.2005 год. САС се произнася окончателно без право на обжалване относно отказа на съдия Анна Баева и се разпорежда да се впише ръководството на ВМДС с Определение от 29.12.2005 год. /Приложение №19/. С това Определение валидно за в бъдеще, САС еднозначно се произнася кой представлява Мюсюлманското изповедание, а именно, ВМДС с председател Недим Хафъз Ибрахим Генджев.

На 09.01.2006 год. СГС издаде удостоверение за актуално състояние на ВМДС с председател Недим Хафъз Ибрахим Генджев /Приложение №20/.

На 24.01.2006 год. СГС издаде второ удостоверение от, което също е видно, че Мюсюлманското изповедание се представлява от ВМДС с председател Недим Хафъз Ибрахим Генджев /Приложение №21/.

На 17.01.2006 год. СГС - Фирмено отделение издава Писмо, на което няма никакво право. Фирменото отделение може да издава единствено Решения, Определения и Удостоверения за обстоятелства относно фирмените дела на Юридическите лица, но не и писма, в които да посочва валидността на юридическата личност и нейното представителство. Това Писмо изразява обстоятелство, че към дата 17.01.2006 год. вписаното вече ръководство на ВМДС с представител на Мюсюлманското изповедание не представлява Юридическото лице „Мюсюлманско изповедание”, а то се представлява от ръководството, регистрирано с Решение № 7/11.05.2005 год.

В регистъра на фирмено отделение се появява изненадващо, без каквото и да е основание, неизвестно от кой поставено обстоятелство, че след всички вписвания легитимно е ръководството утвърдено с Решение №7.

Под пряката диктовка на Светлин Михайлов в съда се извършват груби манипулации в полза на определена страна по делото на Мюсюлманското изповедание. Това се извършва с актове, които нямат нищо общо с легитимната съдебна практика. След като съдия Анна Баева извърши всички тези манипулации е отзована, като председател на 8-ми състав на Фирмено отделение на СГС по ф.д. №1659/2003 г. и е назначена като съдия в Търговско отделение. В същото време съдия Казакова е издигната на пост в СГС по фирменото дело на Мюсюлманското изповедание. Съдия Казакова е третата съдия по фирменото дело пряко ангажирана от Светлин Михайлов със съдебния спор на МИ.

Образувано е дело №9/2006 год. в СГС за заличаване на Решение № 7, чрез което дело ще се реши проблема с последното вписване на влязло в сила решение на САС.

Председателят на СГС Светлин Михайлов проявява изключителна активност и заинтересованост и по това ключово дело № 9/2006. След второто насрочване на редовно заседание по дело № 9/2006 г. Председателят на СГС Светлин Михайлов отзовава устно един съдия, назначава писмено друг - председателя на Фирмено отделение на СГС съдия Наумова , след което отзовава и нея, назначавайки трети, а именно, съдия Казакова - председателка на 8-ми състав. Разбирайки, че има конфликт на интереси и съдия Казакова не може да гледа дело, за което е отговорна, то в съдебно заседание влиза отново съдия Наумова, която този път е без валидна заповед. В случая липсва, какъвто и да е случаен подбор на съдиите за гледане на въпросното дело.
Под диктовката на Светлин Михайлов съдия Наумова отлага гледането на дело № 9 за след 6 месеца. Отправена е жалба за бавност към САС от ВМДС, която отново е възпрепятствана за нормално разглеждане от Светлин Михайлов, чрез задържане на оригинала на делото при себе без правно основание за това.
На 29.12.2006 г. СГС се произнася с Решение по гр.д. № 9/2006 г. за провъзгласяване нищожност на решенията на Националната мюсюлманско конференция, проведена на 20.03.2005 г., като НЕОСНОВАТЕЛНО И НЕЗАКОННО.
Страните по гр.д. 9/2006 г. обжалват Решението на СГС пред САС и с Решение № 396/07.05.2007 г. САС ОТМЕНЯ Решението от 29.16.2006 г. по гр. дело №9/2006 г. на СГС и ПОСТАНОВЯВА, че решенията приети на Националната мюсюлманска конференция на 20.03.2005 г. са НИЩОЖНИ поради противоречие с императивни разпоредби на Закона за вероизповеданията и Устава на МИ от 07.08.1996 г.

На 08.01.2008 г. ВКС с Решение № 982 ОСТАВЯ в сила решението от 7 май 2007 г. по в.гр.д.№396/2007 г. на САС, ГК, 5 състав.

На 06.03.2008 г. СГС издава определение, с което насрочва Извънредна мюсюлманска конференция за 19.04.2008 г. в противоречие със закона за Вероизповеданията и Конституцията на Република България.

На 17.04.2008 г. Установихме при проверка по фирменото дело на Мюсюлманското изповедание, че за да свика Национална конференция на 19.04.2008 г. съдът се е позовал на Устав, който е изцяло фалшифициран. Този устав се съдържа в том І, наименован Молба за свикване на Национална мюсюлманска конференция на 19.04.2008 г. и е приложен към молбата за свикване на Национална мюсюлманско конференция насрочена с Определение от 06.03.2008 г. на СГС по ф.д. № 1659/2003 г. Приложеният устав по съдържание се различава съществено от оригиналния устав, като на същия са поставени от неизвестни лица пресни печати на главно мюфтийство и на висш мюсюлмански духовен съвет.

Уставът е заверен за вярност от Х. Хасан и носи ясен печат на Главно мюфтийство и Висш мюсюлманки духовен съвет. Самата молба за свикване на Конференцията е подадена в регистратурата на съда от Саддетин Фехим Зиннорейн и Стефан Александров Ангелов.

При проверка по ф.д № 1659/2003 г. се установява, че към молбата за свикване на конференцията, приложеният Устав е с изцяло обновени страници и с променено съдържание на чл. 64, ал. 2 от Устава. В текста на разпоредбата е добавено, че Уставът позволява свикване от „от районния съд”. В ТОМ ІІ, лист от 288 до 318 на фирмено дело № 1659/2003 г. е приложен оригиналният Устав на Изповеданието от 07.08.1996 г., който е изискан и изпратен официално с писмо от Министерски съвет на РБ, и който на всяка страница е заверен с печат на Министерски съвет. В този устав такъв член 64, ал. 2 като горепосочения не съществува.
При направената справка по фирменото дело се установява, че оригиналният Устав находящ се в кориците на Фирменото дело ТОМ І лист от 99 до 125 е така наречения подменен и фалшив Устав с печати на Мюсюлманско изповедание-главно мюфтийство и Висш мюсюлмански духовен съвет.
За да свика конференция съдът е бил заблуден от представения неистински документ, въз основа на който с Определение от 06.03.2008г. е свикал Национална конференция за 19.04.2008г. Това се установява категорично при проверка с оригиналния устав на изповеданието от 1996г., който е официално депозиран и прешит по кориците на фирмено дело №1659/2003 г. на Мюсюлманското изповедание, том ІІ.

ВМДС завежда гражданско дело в СГС гр.д.№84/2008 год. Срещу направените писвания на решенията на конференцията, проведена на 19.04.2008 год., като основното искане е да се произнесе съдът по казуса – използван ли е фалшив/ подправен и неистински / Устав на Мюсюлманското изповедние, и ако е така, да се прогласи нищожност на решенията и да се извърши заличаване на приетите актове на тази конференция - избрала Мустафа Хаджи за главен мюфтия и приела нов ВМС и Устав. Първата инстанция се произнася срещу направените искания и в нарушение на материалния закон и практика на съдилищата. На 13.08.2009 год. С Решение № 1154 на САС 5 състав РЕШИ :
ОТМЕНЯ изцяло решението от 26.03.09 г. На СГС 5- състав по ф.д. №84/84 и вместо него ПОСТАНОВЯВА :
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО на основание чл.124 ал.4 от ГПК , че Уставът за духовно устройство и управление на Мюсюлманското изповедание в Република България, представен пред СГС по ф.д. №1659 /03 СГС 8-ми състав с молба вх. № 19226/29.02.08 год. е НЕИСТИНСКИ И ПОДПРАВЕН.
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО по иска с правно онснование чл.124 ал.1 от ГПК, предявен от Недим Хафъзибрахим Генджев срещу Мюсюлманско изповедание, че решенията приети на извънредната мюсюлманска шура на 19.04.08 год. са нищожни поради противоречие със Закона за вероизповеданията и Устава на Мюсюлманското изповедание от 07.08.1996 год.
ЗАЛИЧАВА вписванията в регистъра на вероизповеданията при СГС по партидата на религиозната институция „МЮСЮЛМАНСКО ИЗПОВЕДАНИЕ” том 1 стр.1, извършени с решение №9 от 22.04.08 по ф.д. №1659/03 г. На СГС 8 –ми състав.
Това решение в законовия срок е обжалвано пред ВКС с искане за касационно разглеждане от Мустафа Хаджи. ВКС в съответния срок с определение №349 от 12.05. 2010 год. НЕ ДОПУСКА касационно обжалване на решение №1154 от 13.-8.2009 год. на Софийския апелативен съд, търговско отделение , пети състав, постановено по в.гр.д. № 1295/2009 год.
В мотивите към определението, което е със сила на тълкователно решение относно практиката на съдилищата се казва :

  1. „..............За да уважи искът по чл.124, ал. 4 ГПК и да признае представения с молба устав за неистински и подправен, САС е приел, че този устав не е приет и не отговаря по съдържание на заверения от Министерски съвет Устав от 1996 год. Счетено е, че съгласно действащата нормативна уредба към 1994-1996 год. уставът, представен за утвърждаване от Министерски съвет или упълномощен от Министър-председателя е следвало да съдържа негов подпис. Направен е изводът, че в съответствие на Закона за вероизповеданията /отм/ и Устава на „Мюсюлманското изповедание” чл.65, т. 2, за да породи правното си действие спрямо юридическите и физически лица, държавните органи и институции и обвърже с нормите си членовете на религиозната общност, уставът следва да бъде утвърден от МС.....”
  2. „.............Прието е, че ЗЮЛНЦ е неприложим закон в работата на религиозните организации, както поради изричното му изключване с параграф 2, ал. 2 от с.з., така и с оглед на прогласения в член 13, ал. 2 от Конституцията на Рупублика България и чл. 4, ал.1 и ал. 2 от Закона за вероизповеданията принцип за ненамеса на Държавата във вътрешните работи на вероизповеданията, ПОРАДИ КОЕТО СЪДЪТ НЯМА ПРАВОМОЩИЯ ДА СВИКВА ВЪРХОВНА МЮСЮЛМАНСКА ШУРА.......”
  3. „..............Съдът е приел, че решенията са НИЩОЖНИ и поради допуснати нарушения по провеждането на конференцията в нарушение на задължителнития за общността Устав, приет на 02.11.1994 год. – участието като делегати на щатни работници- специалести, координатори, секретари, готвачи, шофьор, участието на имами, които не са били назначени по предвидения в чл. 45, от Устава ред, а други са починали / чл.63, чл.45 и чл.43 от действащия Устав/.....”
  4. „.................Правният въпрос за СЪЩНОСТТА на делото е заверен от оторизиран орган частен документ е поставен общо, а не с оглед на конкретния казус по делото. От значение за преценката налице ли е приложното поле на факултативно осъществявания от ВКС инстанционен контрол е, дали формулираните в изложението по чл. 284, ал.3, т.1 ГПК въпроси са такива, имащи значение за изхода на делото или имат само хипотетичен характер, в случая това са въпросите, дали представения пред СГС с молба от 29.02.2008 год. устав е НЕИСТИНСКИ/засягащ авторството на документа/. Отсъствието на първата предпоставка по чл.280, ал.1 от ГПК е достатъчно основание, за да се откаже допускане до касационен контрол на въззивното решение.

В обобщение можем да направим следната равносметка:

ПРИЕТИТЕ ПОСЛЕДНИ РЕШЕНИЯ НА ВКС И САС СА ОТНОСИМИ КЪМ ПРОВЕЖДАНЕТО НА ЕДНА КОНФЕРЕНЦИЯ С ДОКАЗАНО ПОДПРАВЕН И НЕИСТИНСКИ УСТАВ И ЗАСЯГАТ ЛИЦА, КОИТО СА СЕ ПОЗОВАЛИ НА НЕСЪЩЕСТВУВАЩИ ПРАВНИ АСПЕКТИ, ЗА ДА УЗУРПИРАТ ПОСТИГНАТА ЧРЕЗ ДРУГИ СЪДЕБНИ РЕШЕНИЯ ПРАВНА ЛЕГИТИМАЦИЯ МЮСЮЛМАНСКОТО ВЕРОИЗПОВЕДАНИЕ.

РЕШЕНИЯТА ЗАСЯГАТ ПРАВНОНЕВАЛИДНО, НАСТЪПИЛИ ОБСТОЯТЕЛСТВА И ЗАЛИЧАВАТ РЪКОВОДСТВО, КОЕТО С ИЗМАМА СИ Е ПОСЛУЖИЛО, ЗА ДА СЕ ВЪЗПОЛЗВА ОТ ПРАВНИЯ СТАТУТ НА ВЕРОИЗПОВЕДАНИЕТО ЗА ЛИЧНО ОБЛАГОДЕТЕСТВУВАНЕ.

ПОСЛЕДНИТЕ РЕШЕНИЯ НЕ РЕШАВАТ ВЕРСКИ ВЪПРОСИ, А ПРОВЕЖДАТ ЗАКОНА В НЕГОВАТА СТРОГОСТ СРЕЩУ ЛИЦА , КОИТО СА ГО НАРУШИЛИ.


Нахалството на ДПС минава всякакви граници

Коментар от Минаре България:

Доколкото видях от репортажите на Дарик радио т.нар. протестиращи са една шепа хора от по 200-на човека,опитващи се да създадат впечатлението за масовост.

Тук-там надничаха и сценаристите на този калабалък от ДПС.

Но най-възмутителното е ДПС да карат тези нещастници,които не знаят за какво протестират да скандират срещу Генджев,че бил възродител и агент на ДС.

Е това вече е най-голямата порнография и перверзия.

Все едно Хитлер да кара германците да скандират в защита на нацизма и концлагерите.

Трябва наистина да си безмозъчен,за скандираш срещу Генджев,че бил от ДС,а да се правиш,че не забелязваш,че Доган също е бил доносник на същата ДС и да го търпиш да си разиграва коня 20 години.

ДПС,което на миналогодишните избори беше с най-много кандидат депутати,агенти на ДС.

Да не говорим за агент Сава-Доган.

Защо тези идиоти не скандират срещу Доган,че е от Държавна сигурност или,че в ДПС има идеолози на т.нар.Възродителен процес.

Нахалството на ДПС минава всякакви граници с това,че 1 милион и половина мюсюлмани били против Генджев.

Не,тези една шепа т.нар. протестиращи не са представители на всички мюсюлмани в България.

Това са най лумпенизираните и радикализирани елементи под ръководството на Доган и ДПС.

Аз съм мюсюлманин,ама не съм упълномощавал тези лумпени и ДПС да говорят от мое име.

Може да съм против Генджев,ама не сам и за тези психопати от ДПС.

Минаре България,05:05 ч.

събота, юни 19, 2010

ДПС,Държавна сигурност и Доган по средата

Форумът на Минаре България тук

Минчо Спасов:Държавна сигурност създаде ДПС

Минчо Спасов: ДС създаде ДПС

Доказателство за това били прекалено многото агенти на бившата ДС, които членували в движението, каза председателят на Комисията по вътрешен ред и сигурност в парламента.

Държавна сигурност създаде ДПС, категорично заяви по НТВ Минчо Спасов, председател на Комисията по вътрешен ред и сигурност в Народното събрание. Затова говорело присъствието на твърде много агенти на ДС в движението, а и други факти, които Минчо Спасов предпочете да не споделя публично, заявявайки, че всеки може да предполага едно или друго нещо.
Той напомни, че НДСВ не допуснало нито един служител на ДС в своите редици, защото не се чувствало достатъчно комфортно да бъде в коалиция с такава партия и предположи, че и те не чувстват комфортно.


m_spasov_dps.jpg



снимки Вяра Йовева





Политика, финанси и администриране били трите компонента, чрез които можели да се контролират тайните служби, обясни Спасов. Той заяви още, че депутатът Яне Янев неслучайно "размахва" досиета, които едва ли може да получи другояче, освен от службите. Като пример за едно такова досие той даде добре известния случай с лидера на СДС Пламен Юруков.


Депутатът от НДСВ отказа да коментира информацията дали е получавал по пощата си материали, които обвързват депутат с тайните служби.


Коалицията с БСП и ДПС била продиктувана от интересите на страната и в този смисъл трябвало да се правят някои жертви, обяви още Спасов, според който около 10-тина били възможните проценти, които НДСВ би получила на следващите избори. Жълтите щели да продължат да си съдействат с партиите, работещи за европеизиране на държавата. Frognews.bg

Минаре България

ДПС се бърка в религиозните дела на мюсюлманите в България

Насаждат на мюсюлманите у нас мнение, че се връща Възродителният процес

Бившият районен мюфтия на Пловдив Хаджи Садък ще е новият главен мюфтия на мюсюлманите у нас. Той ще заеме мястото на отстранения от съда Мустафа Хаджи, ако гласуването след няколко седмици мине успешно. „Това обаче няма как да се случи, защото 15 от 30-те членове на върнатия от съда Висш мюсюлмански духовен съвет, който трябва да избере ръководните органи, са мъртви", коментира Хаджи Ниджатин Мустафов пред PRO.BG. Той е районен мюфтия на Централна Северна България.

Мустафов обвини Недим Генджев в търговия „с мъртви души". „Ако продължат опитите за налагане със сила на генерал от Държавна сигурност мюсюлманите ще протестират", категоричен е той. Според него у обикновените мюсюлмани се насаждало мнението, че се връща Възродителният процес. Решението на Върховния касационен съд от 18 май да възстанови Недим Генджев за легитимен председател на Мюсюлманския духовен съвет предизвика брожение сред мюсюлманите у нас и задълбочи интригата.

Недим Генджев няма съмнение, че е легитимният духовен водач. Той дори има намерение да направи финансови одити за последните 10 години на районните мюфтийства и да плати заплатите на имамите. Според представителя на сегашното ръководство - Хаджи Ниджатин Мустафов, „правният абсурд е създаден от държавата". „Последната национална мюсюлманска конференция от 31 октомври 2009 г. е напълно редовна и в момента вероизповеданието има легитимни органи", коментира той.

дарик / Минаре България

ДПС иска да взриви България

Мюсюлмани се оплакват пред Ислямската конференция заради Генджев

Павел Тенчев

На митинг на мюсюлманите в Кърджали срещу решението на Върховния касационен съд, което възстановява Недим Генджев като глава на мюсюлманите в България, депутатът от ДПС Ремзи Осман заяви, че делегация на мюсюлманската общност в България ще се срещне с представители на организация Ислямска конференция и ще постави въпроса за грубата намеса на държавата в живота на религиозната общност.

Сред дошлите да изразят недоволството си от решението на съда бяха и кметове на общини от Кърджалийска област. Митингът се състоя преди голямата петъчна молитва в кърджалийската джамия. След службата множеството направи протестно шествие от храма до сградата на областната управа.

Според Ремзи Осман делегацията, която ще посети ислямската конференция, ще включва депутати, кметове, мюфтии, имами и редови вярващи. Щели да бъдат сезирани Арабската лига, Европейския парламент и Съвета на Европа.

"От 20 години не е имало такова брутално посегателство над мюсюлманите в България. Работата е толкова дебела, че нито Бойко Борисов, нито ДАНС могат да ни изплашат", заяви Ремзи Осман. Опитите да се наложи Недим Генджев няма да успеят, защото са в противоречие с чувствата на мюсюлманите, допълни го колегата му Лютви Местан.

дарик / Минаре България

Нарушава се общественият ред,време е за полиция




Над 200 мюсюлмани се събраха в Плевен на протест срещу Недим Генджев

Яна Дамянова

Около 200 мюсюлмани от регионите на Плевенска и Ловешка област се събраха днес на мирен протест пред сградата на Областната администрация в Плевен. Протестът е срещу решението на Върховния касационен съд, което връща Недим Генджев на поста председател на Висшия мюсюлмански съвет и духовен глава на вероизповеданието в страната. Това съобщи пред медиите районният мюфтия на Плевен Хаджи Неджиатин Мустафа Неджип.

Мюсюлманите недоволстват от решението, защото според тях Генджев е кадър на БКП и

се опитва да върне възродителния процес. Те го обвиняват в продажба на апетитни имоти на мюфтийството, за което ще получи солидна комисиона. Опитва се да заличи настоятелствата, продава вакъфските имоти на изповеданието, обявява преподавателите в коран-курсовете за радикалисти. Това, според плевенския районен мюфтия показва, че Недим Генджев иска да заличи вероизповеданието и по този начин ще се стигне до възродителен процес, т.е. мюсюлманите няма да могат да изповядват религията си свободно. В подкрепа на твърденията си мюфтията обясни, че възстановеният предводител е изпратил писма до общините в страната, с които им заповядва да заличат действащите в момента мюсюлмански настоятелства.

Вярващите в Аллах смятат съдебното решение на Върховния касационен съд за връщането на Недим Генджев за несправедливо. Районният мюфтия Хаджи Неджип обясни това с факта, че в състава на Висшия духовен мюсюлмански съвет, който през 1996 г. Генджев е регистрирал, са влизали 30 члена. Сега 4-ма от тях живеят в Турция и не искат да работят с него, 15 са починали, останалите нямат кворум и са нелигитимни, не могат да вземат решения за бъдещето на мюсюлманите, каза той.

Още през октомври миналата година е проведена върховна мюсюлманска конференция, на която е избрано ново ръководство, но съдът и до момента отказва да го признае за легитимно. Това е решението на казуса, каза мюфтията и посочи, че ако съдът не се съобрази с него, всички мюсюлмански настоятелства ще призоват членовете си да излязат на протест пред съдебната палата в София.

Простестът на мюсюлманите в Плевен днес беше подкрепен и от ДПС в лицето на народния представител Митхат Метин. Според него с възстановяването на Недим Генджев за председател на Висшия мюсюлмански съвет се внася несигурност в мюсюлманския свят. Това е началото на други по-тежки събития, които биха могли да отключат нови политически моменти, въпреки че до момента не се открива политическа връзка в тази ситуация, каза още той.

дарик / Минаре България

ДПС се подиграва с мюсюлманите в България

Протест в Шумен срещу връщането на Недим Генджев

Юлия Христова

Близо 1000 мюсюлмани се включиха в мирния протестен митинг срещу възстановяването на Недим Генджев за председател на Висшия духовен мюсюлмански съвет пред Томбул джамия в Шумен.

Те издигнаха плакати с надписи Връщането на Генджев е позор за България пред Европа!, Не на престъпниците и крадците на вакъфи!, Възродителният процес е в ход!.

Митингът беше организиран от Районното мюфтийство в Шумен. Сред присъстващите бяха и народните представители от ДПС Четин Казак и Христо Бисеров, както и всички имами и ръководствата на мюсюлманските настоятелства от областта.

"Бих искал управници в момента да поемат отговорност за съдбата на милион и половина вярващи мюсюлмани, с чиято чест и достойнство днес се подиграват определени личности и сили, които стоят на тъмно и в сянка и дирижират нещата", каза пред протестиращите депутатът Четин Казак. Той подчерта, че ще сезира международните институции за решаването на казуса.

Депутатът Христо Бисеров заяви, че никой не може да стане водач, особено на духовна общност, когато тя не го иска, и призова присъстващите да защитават правата и свободите си.

Пред събралите се пред Томбул джамия районният мюфтия на Шумен Месут Мехмед заяви, че духовник, който в близкото минало е изневерил на общността, на която принадлежи, нанесъл огромни финансови и морални щети на мюсюлманското изповедание, не може да има моралното и законово право да представлява мюсюлманите в България.

дарик / Минаре България

Лицемери:ДПС смесва религия и политика




Мюсюлманите не искат Генджев, опасяват се от репресии

Валя Янева

Над 100 мюсюлмани участваха в протестно шествие в центъра на Добрич. То бе насочено против решението на Върховния касационен съд, с което бившият главен мюфтия Недим Генджев се възстановява на поста си след близо 15 години.

Протестът бе организиран от Районното мюфтийство под наслов „Не на опитите за поставяне на религиозни псевдо-лидери на мюсюлманите в България". Шествието тръгна от „Текке джамия" в Стария Добрич, а колоната премина по маршрут пл."Свобода" - Областна управа - пл."Демокрация" - община Добрич. Недоволните мюсюлмани издигнаха плакати с надписи „Връщането на Генджев е позор за България пред Европа", „Не на мошеника", „Не искаме Генджев", „Комунистически мюфтия Генджев".

В специална декларация бившият висш религиозен водач бе заклеймен за това, че е

заграбвал и продавал вакъфски имоти. От текста става ясно, че сега мюсюлманите се опасяват от репресии и че в кратък срок ще бъдат разпродадени голяма част от вакъфите.

„Генджев има силната подкрепа на държавните власти. Българската държава поругава правата на мюсюлманите, използвайки съдебната система", се казва още в декларацията.

Районният мюфтия Билял Дарджан заяви, че през 2008 година, след национална конференция на мюсюлманите, техни делегати са били привиквани в полицията, а след това са били затваряни джамийски настоятелства. „Не искаме да се връщаме във времето на комунизма, искаме джамиите ни да са отворени", каза мюфтията.

Сред протестиращите бяха депутатът от ДПС от Добричкия регион Корман Исмаилов и бившият областен управител д-р Ердинч Хаджиев.

Исмаилов заяви, че протестиращите не са съгласни с начина, по който Генджев си връща властта, някога еднолично узурпирана от него. „Спъва се желанието на мюсюлманското вероизповедание по правов път да си възстанови имотите. Съдебни решения се точат десетки години. Над 110 са нападенията върху джамии и мюсюлмански имоти от началото на демокрацията до сега и няма нито един обвиняем", допълни депутатът, като нарече Генджев деспот.

В прикачения файл чуйте още от думите на Корман Исмаилов, Билял Дарджан, както и част от декларацията:




дарик / Минаре България

Доган демонът на ДС и КГБ

Петър Япов е член на контактната група между ЦРУ и КГБ, председател на Софийската организация на ДПС в продължение на 6 г.; секретар на четирима членове на Политбюро на БКП в продължение на 32 г., свидетел и участник в редица от събитията,

в последните 55 години; биограф на ярки личности от историята на България; авторът на редица исторически книги и сценарии които повдигат „завесата на историята”; човекът, срещал се Юрий Андропов, Уилям Колби, Далай Лама, Ануар Садат, Петър Дънов, Ванчо Михайлов и всички видни българи от последните 55 години.

В книгата „Доган демонът на ДС и КГБ” Петър Япов развенчава Ахмед Доган, сочен от

непосветените като „най-големия български политик” и го заклеймява, като продукт на ДС и КГБ, нанесъл непоправими вреди на България.

От последната книга на Петър Япов ще получите отговор на въпросите:

КГБ ли даде инструкциите за провеждането на „Възродителния” процес?

Кога и защо започна първият етап на „Възродителния процес” – този срещу помаците и циганите?

Как беше планиран следващият етап на „Възродителния процес”?

Чии агенти бяха атентаторите от 1984-1985 г.?

Има ли връзката на Доган с атентаторите?

Доган ли беше начело на Майските събития 1989 г.?

Как и кой създаде ДПС?

Защо не бяха наказани виновниците за „Възродителния процес”?

Как Ахмед Доган се превърна в „гарант” за гражданския мир в България?

Кои са кукловодите и съучастниците на Ахмед Доган в годините на мъчителния български преход?

Как беше унищожена българската държавност и каква е ролята на Ахмед Доган в събитията?

Петър Япов отговаря на тези и много други въпроси в ярката си творба. На базата на сериозен анализ обрисува епохата и отправя тежки обвинения не само срещу Доган, но и към създателите и съучастниците му!

Книгата е сериозно предупреждение за възможните бъдещи беди, които могат да сполетят България и Балканите, ако не бъдат взети мерки навреме.

http://www.dogan-demonut-na-ds-i-kgb.com / Минаре България

Десет тома съдържат агентурната биография на Доган

Пълна информация за:Досието на Доган

Предговор


Двадесет години след началото на прехода истинската биография на един от най-влиятелните български политици – Ахмед Доган, остава тайна за огромната част от обществото. Парадоксално, но почти никой (включително и неговите избиратели) не знае, че рожденото име на Ахмед Доган е Ахмед Исмаилов Ахмедов и е актуално до преименуването на българските турци, когато несменяемият лидер на ДПС приема името Меди Доганов Доганов.
Името Ахмед Демир Доган е съчетание от фамилията на втория му баща Хасан Долан и малкото име на майка му Демирие. Поради тази причина в архивите на ДС до 1985 г. Ахмед Доган фигурира като Ахмед Ахмедов, а след това като Меди Доганов.
По време на прехода тази особена тайнственост около личността на Доган придаваше на образа му известна загадъчност и допълваше харизмата му на политик, който знае нещо повече от останалите. Поради характера на българското обществено и публичното пространство през двадесетте години на политическата си кариера Ахмед Доган почти не беше питан за агентурното си минало и за това, с какво всъщност се е занимавал като сътрудник на Военното контраразузнаване (ВКР) и Първо главно управление (ПГУ) на ДС. В случаите, в които беше питан, а това се случваше по-често в първите години на демокрацията, той категорично отричаше да има нещо общо с Шесто управление на ДС, а в късния си период не намираше необходимост изобщо да отговаря на подобни въпроси.
Когато през 2006 г. под натиска на Европейския съюз беше приет законът, позволяващ отварянето на архивите на репресивния апарат на тоталитарния режим, досието на Доган стана достъпно за всички български граждани. Благодарение на това днес имаме възможност да се запознаем с човека, който за двадесет години на два пъти получи мандат за съставяне на правителство, престоя в управлението на страната общо повече от десет години и изигра една от най-важните роли в осъществяването на настоящия политически модел.
Десетте тома, съдържащи агентурната биография на Доган, дават много по-дълбока и цялостна представа за лидера на ДПС от всичко изговорено за него. Досието му може да даде обективна представа както за образа на една от най-влиятелните фигури на българския преход, така и за начина на работа и механизмите на службите на комунистическия режим. Това не е просто досие на доносник или на слабохарактерен човек, изкушен или принуден от репресивните служби. Този документ е свидетелство за многообразието и дълбочината на всепроникващата ДС. За нейната стройност и безпощадност. За безскрупулността и целеустремената сила на една система, изградена, за да контролира.
Ахмед Доган не е обикновен агент на ДС. Той е едно от стойностните, като професионални качества, открития на тоталитарните служби за сигурност. Целенасочен, интелигентен, предан, аналитичен и ефективен. Вероятно тези думи биха били комплимент, ако се използваха по друг повод, но в контекста, в който се употребяват, те са по-скоро зловещи констатации.
Досието на Ахмед Доган е прекалено лично, за да се избягнат онези моменти, които по друг повод биха прозвучали като клюка или пикантерия, целяща да предизвика читателския интерес. В същото време в работата на Доган за службите няма нищо лично. Той е пример за хладен ум и горещо сърце. Много от докладите на водещите му офицери, описващи конспиративните срещи с агента в различните му периоди на „Ангелов”, „Сергей” и „Сава”, са разказ за една тъжна биография.
Докато четях досието, често се увличах и забравях, че всичко написано всъщност е истина, а не роман или художествена измислица, чиито персонажи имат по-скоро литературен смисъл. Разнообразието на формите на общуване между агент и водещи офицери е с диапазон от откровени изповеди до чисто технически подробности като квитанции за получаване на пари.
През цялото време на агентурната си работа Доган донася, разузнава и анализира само по турска линия. Повечето от жертвите му са негови роднини, приятели, любовници и съселяни от с. Дръндар. Всички те са хора, които го възприемат като изключително близък и му споделят най-съкровените си тайни. Това е добра метафора за политическата кариера на Доган, свързана неизменно с българските турци и тяхното доверие към него.
Впрочем една от причините да напиша тази книга е искрената ми симпатия към българските турци и мюсюлмани, които в годините на тоталитарния режим успяха да излъчат единственото мащабно антикомунистическо движение и платиха за това с цената на човешки животи, унижения и масови изселвания. По ирония на съдбата в годините на прехода голяма част от тези наши съграждани намериха своето политическо представителство именно в лицето на Ахмед Доган и останалите агенти на ДС, заели едни от най-високите постове в ДПС. Наличието на толкова много агенти на ДС по високите етажи на партията на Доган е симптом за зависимостта на движението от службите на комунистическия режим. От дистанцията на времето мажем спокойно да стигнем до извода, че ДПС, начело с Ахмед Доган, през целия преход към демокрация провеждаше последователна политика в полза на бившите комунисти. От свалянето на първото правителство на СДС през подкрепата за Георги Първанов от 2001 и 2006 година до превръщането на партията в най-верен стратегически партньор на БСП и мандатоносител на управлението на тройната коалиция. Едва ли българските турци и мюсюлмани са забравили толкова бързо страданията, причинени им от комунистическия режим и неговия репресивен апарат. Едва ли някой от участниците в съпротивителните движения срещу възродителния процес през 1990 година си е представял, че най-голямото престъпление на тоталитарната държава ще остане ненаказано и за него няма да има нито един осъден.
Днес вече е късно за издаване на присъди и затова не ни остава нищо друго, освен да прочетем архивите на тоталитарния режим. Това няма да въздаде така желаната справедливост, но поне би ни накарало никога повече да не повтаряме престъпленията на миналото.

http://www.milleniumbg.eu / Минаре България

Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи