Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

петък, септември 30, 2011

Набеден за радикален ислямист - Кадир Кадир от Хасково ще съди България в Страсбург

Условна присъда за хасковския бизнесмен, проповядвал радикален ислям

30 Септември 2011

Хасково /КРОСС/ Окръжният съд в Хасково осъди на година условно с 3 години изпитателен срок 52-годишния бизнесмен от Хасково Кадир Кадир заради проповядваните от него идеи за "свещена война" на забранен у нас турски орден. Според обвинението Кадир Кадир е започнал дейността си през 2009 година. Той ръководел група от около 10 мюсюлмани. Всеки петък след намаза те влизали в джамията, гонели измама, излъчвали си свой имам и проповядвали идеите на турската секта "Хакикат Вакфъ" . По време на разследването са били разпитани десет свидетели, които потвърждават вината на Кадир. В съдебната зала обаче всички те се отрекоха от показанията си.

Не съм виновен, обвинението е скалъпено. Ще обжалвам, ще отидем чак до Страсбург, каза Кадир след изчитане на присъдата.

Определението на магисртатите може да бъде обжалвано в 15-дневен срок.

Минаре България / Снимка:Снимка: haskovo.net

:::

Обвиненият в радикален ислям Кадир Кадир:
„Хакикат Вакфъ” не е забранена в Турция

сряда, 16 март 2011

Христо Христов

Снимка: haskovo.net

Миналата седмица 52-годишният бизнесмен Кадир Кадир от Хасково бе обвинен от прокуратурата, че разпространява радикален ислям. „Всеки ден” първи информира за случая. Сега се очаква дата за делото, а такова обвинение се повдига за първи път в България. Според прокуратурата Кадир е създал група от десетина души, която е призовавала към Джихад. До разкриването и изправянето на съд на Кадир се стига след сигнал, подаден от районния мюфтия на Хасково до Главното мюфтийство в София. Оттам сезират за случая ДАНС. Служителите на българското ФБР влизат в дирите на Кадир Кадир, който е представител на забранения в Турция религиозен орден „Хакикат Вакфъ” или „Божествена истина”. При спецоперация в дома на Кадир в Хасково и в къщата му в намиращото се на 25 километра от града село Козлец са иззети 30 тома религиозна литература на турски и арабски език. Намираме Кадир в къщата му в село Козлец.

Г-н Кадир, вярно ли е, че проповядвате радикален ислям?

Няма такова нещо. То сигурно и дело ще има. Когато жена ми беше болна купих книгите от Истанбул. От там тръгнаха работите. И фирмата ми провериха.

От ДАНС са взели книгите, но знаете ли какво пише в тях?

Е, някои съм ги чел, а някои не.

Според един професор книгите призовават към Джихад, събрал сте около 10 души?

Няма такова нещо.

Пред прокурора сте казал, че сте запознат с обвинението, че книгите са интересни. С какво предизвикаха интереса ви?

Първата книга, която взех беше за жена ми, защото е болна. В нея пишеше за лечение. Жена ми е онкоболна и пише как се лекува. В Турция, когато я оперираха, аз ходих от джамия на джамия. Там имаше, както и в Хасково има изложение на книгата, писателите даваха автограф…

Познавате ли Юмер Юнгут? (Според прокуратурата той е основател на сектата „Хакикат Вакфъ”, която е забранена в Турция. Приживе Юмер твърдял пред поклониците, че е роднина на пророка Мохамед- б.а)

Виждал съм го само веднъж, но аз не съм говорил с него. Той не можеше да говори, какво да приказваш с него. Преди 7-8 месеца е починал.

И все пак за какво си говорихте с него?

Няма такова нещо. Кой ви е казал, че съм говорил?

Така сте казал в ДАНС?

Как ще съм казал такова нещо в ДАНС.

От ДАНС са установили, че сте се срещали няколко пъти в азиатската част на Истанбул. За прикритие сте използвали вашата фирма, която е за търговия с платове?

Това какво общо има с фирмата ми? Аз я имам от 15-20 години. Нищо общо няма с фирмата ми. Вие сега като почнете и търсите… Няма такова нещо. Просто аз отидох в Турция, в болница, защото жена ми е болна. По телевизията видях, че в Турция има един професор, който прави операции каквато трябваше да се направи на моята жена, но взема много скъпо. Хванах един роднина и чрез тяхните осигуровки, платих към 4000 – 5 000 лв. и така минах…

Тогава защо ни посрещнахте с думите, че ще има дело? За какво ще ви обвиняват, ако е вярно всичко това, което казвате?

Еми хубаво сега, те провериха тук фирмата. Няма проблем. За да не се каже, че оказвам влияние изпратиха нещата в Стара Загора, където 5 месеца ме проверяваха. Установиха, че в едната фактура има липса и ме глобиха 200 лв. И сега преди 3-4 дни ме извика прокурорът.

Добре, знаете ли, че прокурорът ви обвинява в Джихад?

Е, какво да направя аз.

Според обвинението сте член на забранената в Турция секта „Хакикат Вакфъ”?

Не е забранена в Турция. Няма такова нещо. Миналия път, когато бях в Турция един ме попита дали няма да се абонирам за списанието „Хакикат”. Казах му, че не искам книгите им, защото в България имам проблем. Обясних му, че искат да ме съдят.

Какво е мнението ви за кръвопреливането, може ли?

Как няма да преливаш, защо да не помагаш?! Ама няма такова нещо. В исляма пише, даже и в тези книги, въпреки че не съм ги чел всичките, че ако спасиш един човек си спасил цялото човечество. А ако си убил един човек си убил цялото човечество. Има книги, които забраняват, но се отнася за търговията с органите.

Още нещо да питам, вярно ли е, че в петък сте изчаквал молитвата на имама в Хасково да свърши и тогава с групичката сте влизали да се молите?

Няма такова нещо.

След което са идвали полицаите и сте обяснявал, че сте богомолец?

Никога не съм правил такова нещо.

Защото има сигнали в СОТ…

Ама, то точно това е проблемът. Никога не съм оставал след молитвата. Аз нищо различно не правя от другите.

Последния път като бяхте на разпит, на прокурора сте дал муска. За здраве ли е?

Муска ли? Каква муска? Това не е муска. Това е от хадж, безалкохолен парфюм от Мека. Откъде ги измислихте тия работи?!

всеки ден / Минаре България

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи