Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

неделя, август 08, 2010

Кемал Рашид - радикален ислямист

За забрадките, тероризма и агресията...

Проблемите на мюсюлманите в България нашумяха наскоро покрай поредния протест, този път на 4000 имами и мюсюлмани, пред прозорците на Бойко Борисов.

Един от главните имами на България, който е бил оратор на протеста, редом до легитимния главен мюфтия, е имама на пловдивската Джумая джамия – Кемал Рашид.

Във връзка с вълненията в мюсюлманската общност, с наближаващия на 11 Август Рамазан /пости или говеене/ реших да си поговоря с него за темите около исляма, които вълнуват обществото – за забрадките и ролята на жените, за тероризма, за това дали исляма е агресивно религия и т.н.

Самата среща

Деня е слънчев. В 10 часа пристигам пред „Джумая” джамия. Кемал Рашид, имама на джамията седи на маса до входа и закусва – баничка с боза. Когато свършва, двамата се изкачваме по стълбите и преди главния вход завиваме наляво. Влизаме в кабинета му – малка стаичка, побираща бюро и два стола. Сядаме и той разчиства масичката от вестниците върху нея – всеки ден чете в. Марица.

Преди да сме започнали същинския разговор той обяснява как в джамията идват не само мюсюлмани. Хора от всякакви вероизповедания идвали всеки ден „да им бае ходжа”. Дори след седмица, когато пак се срещаме, този път в самата джамия след като съм присъствал на следобедната молитва и съм направил снимки, докато си говорим, идва българин и го пита за една рецепта, която Кемал Рашид му е препоръчал за някакви болежки.

Отделно от това и много хора идват като туристи – българи и чужденци – за да разгледат красивата и реставрирана преди 2 години джамия. Между другото съветвам всеки да посети джамията – отворена е за посетители и е много красива, а ако сте голяма група имамът може да ви разкаже нещо за нея и за исляма.

„Аз съм за тебе и ти си за мене... с бурка”:

В цяла Европа се приемат и обсъждат закони против бурките /вид забрадки, които оставят да се виждат само очите/. Отделно от това в самата Турция има закони против носенето на забрадки в институции като университетите например. В България проблемът нашумя около отказа на покритите момичета да махнат забрадките си за снимката за паспорт, както е по закон, а също така и заради слуховете, че арабски фондации плащат на мюсюлманките да се забраждат.

Кемал Рашид казва, че забрадките са важна тема в исляма. Аллах казва „Покривайте своите жени”. Имамът обаче обяснява, че това трябва да става ненасилствено. Задължително правото на избор дали да носи забрадка или не принадлежи на самата жена, а мъжът има право единствено да говори с нея и да се опитва да я убеди, но не и да й наложи решението със сила. Господин Рашид дава за пример неговата собствена жена – тя не иска да се забражда и не носи забрадка. Той естествено говори с нея и я убеждава да носи /изпълнява волята на Аллах - „Покривайте своите жени”/, но избора е неин и тя за сега отказва.

Това е пример, казва той, че ислямът е мирна религия. Още пророка Мохамед бил казал, че не трябва да се използва принуда – ако някой от друга религия не иска да приеме исляма – не трябва да се използва сила за да се принуди. Пример за мирното разпространение на исляма е Индонезия – най-многолюдната мюсюлманска държава днес. Там никога не е стъпвал и един мюсюлмански войник – исляма там е пренесен от арабите, които търгували с корабите си и населението само е приело религията.

Имамът споменава и че забрадката има и други важни функции. Тя предпазва. Когато жената се облича предизвикателно тя бива възприемана като сексуален обект и е застрашена от нападения, изнасилване или сексуален тормоз. Когато се забради обаче този проблем престава да съществува.

Забрадката също така „пази” красотата на жената само за съпругът й. В исляма съществува „свещен брак” на принципа – „аз съм за тебе и ти си за мене”. Покриването помага да се скрепи този съюз като целта е жената да бъде красива единствено за съпруга си.

Забрадката не е символ на исляма. В православието също я има. Всеки знае за бабите, които носят все още забрадки – такава е била традицията до неотдавна. Дори в Русия, казва Кемал Рашид, не може незабрадена жена да влезе в църквата.

В повечето случаи забрадените момичета са наистина вярващи и водят праведен мюсюлмански живот, но имама казва, че забрадката не означава непременно, че само истински отдадени на религията жени я носят. Може, казва той, дори жена без забрадка да е по-праведна от такава, която носи, но уточнява, че в повечето случаи не е така.

Подкрепя момичетата, които не искат „да се откриват” за снимката на паспорта. Обяснява, че щом момичето веднъж е приело да се забради, то изпитва голям срам ако някой види косата му. За това и карането на тези момичета да си свалят забрадките е все едно да караш някой да се снима по бельо. За него това е нарушение на човешките им права и на записаното в Конституцията право на личен избор и на вероизповедание.

Кемал Рашид казва също така и че много често тези смирени момичета са подложени на дискриминация. Много от тях са уволнявани от работа заради забрадките. Правят им се проблеми от работодателите, а хората на улицата ги гледат особенно като ги видят. Той смята, че тези неща са неприемливи за една демократична държава.

За арабските фондации:

Питам го какво знае за арабските фондации и за това дали те финансират забраждането на мюсюлманките в България. Имамът се ядоса леко, защото както казва той – това са само слухове. Глупости, които обиждат жените със забрадки, защото точно те са най-смирени.

Нито е чувал, нито е виждал някой да плаща заплата за носене на забрадка. Пък и няма как да стане, защото това би било насилствено налагане, което не е прието в Исляма. Имама приканва всички, които казват, че религията на Аллах е агресивна първо да прочетат Корана, за да видят един от основните постулати на исляма: „Не насилвайте, улеснете, не отвращавайте”. Няма как ислямска фондация да налага нещо насила.

Кемал Рашид уточнява, че такива фондации наистина действат в България, но те подкрепят финансово български проекти за джамии и т.н. Мюсюлманският свят, казва той, е като едно тяло – ако някъде има проблем – цялото тяло помага. За това и арабите, които имат пари, финансират изграждането на джамии, които иначе няма кой да изгради.

Благотворителността е залегнала в основата на мюсюлманското общество. Всеки е длъжен да отдели 10% от доходите си за бедните и нуждаещите се. Тези 10% ги дават като обикновенните мюсюлмани, така и нефтените шейхове-милиардери. От там идват и многото пари на фондациите.

Терористите с чалмите и брадите:

„Един истински мюсюлманин не може да бъде терорист и един терорист не може да бъде истински мюсюлманин” – започва Кемал Рашид. Още от „основаването” на исляма през VII век е изложена концепцията за правата на малцинствата. Корана казва изрично за друговерците и за неверниците: „НЕ убивайте тези хора”. Забранява се убийството на невинни /които не са извършили някакво престъпление/. Мохамед казва: „Ако убиеш един невинен човек – все едно си убил цялото човечество”; „Ако спасиш един невинен човек – все едно си спасил цялото човечество”.

Терористите не са истински мюсюлмани, защото не спазват тези основни заповеди. Те просто не разбират исляма и самите мюсюлмани осъждат действията им. Просто както навсякъде другаде – и в исляма има фанатици.



Науката и Исляма:

В исляма не е забранено да се мисли. Даже се съветва човек да чете и да се учи. Да не приема нищо без да е учил достатъчно за него преди това. Дори ако е друговерец и иска да приеме исляма – първо трябва да чете достатъчно за него, а не директно да го приема „на сляпо”.

Исляма покровителства науката. Кемал Рашид, който в момента защитава докторантура по история в Нов Български Университет, напомня за разцвета на мюсюлманскитя свят по време на Средновековието, когато християнския свят не се развива, задушаван от църквата и инквизицията. Той разказва, как европейците са намерили в изоставените от арабите градове след битката при Поатие, географски карти, които били изключително точни и картографирали непознати до тогава на европейците части на Африка и Азия. Имамът-историк напомня и за достиженията в областта на медицината, физиката, химията и астрономията в мюсюлманския свят тогава.


Бележки на автора:
- снимките са правени в началото на Август 2010 - фотоапарата е задал грешна дата.
- този материал с допълнения ще бъде публикуван на 06.08.2010 във вестник Марица.

Очаквайте допълнителни материали и снимки по темата.

http://tirith.blog.bg
/ марица / Минаре България

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи