Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

събота, август 15, 2009

Причината за връщането ми към музиката е ислямофобията Причината за връщането ми към музиката е ислямофобията - Кат Стивънс е легендарно име в поп муз

Причината за връщането ми към музиката е ислямофобията
Причината за връщането ми към музиката е ислямофобията - Кат Стивънс е легендарно име в поп музиката през 1970-те години. Успява да излезе от депресията, причинена от алкохола и наркотиците, като приема исляма и сменя името си на Юсуф Ислям.

!

Кат Стивънс е легендарно име в поп музиката през 1970-те години. Успява да излезе от депресията, причинена от алкохола и наркотиците, като приема исляма и сменя името си на Юсуф Ислям.

Но промяната настъпва не само в името му. Той остригва къдравата си кестенява коса, пуска брада и се появява с дълга риза и по чехли. Сякаш не стига, че се е отказал от кариерата си когато е на върха на славата, той кара да изтеглят и касетите му от музикалните магазини, като че ли иска името му да се забрави. Двайсет и осем години Юсуф Ислям успява да остане далеч от музиката, за която твърди, че "умее да върши най-добре в живота".

Носталгията му завършва в 2006 г. когато изкарва албума An Other Cup. Той осъзнава, че като поп звезда най-голямата трудност за него е да се справи със собственото его. Този път пред нас стои албумът с поп парчета Roadsinger на Кат Стивънс, в който певецът е синтезирал оптимистичната представа на исляма за живота, чрез обикновените, но дълбокосмислени текстове на песните. Причината за връщането му към музиката накратко може да се обясни с ислямофобията. Юсуф Ислям, който отвреме на време също се чувства изолиран поради предразсъдъците на Запад, смята, че диалогът между Изтока и Запада трябва да се развива. Певецът се определя като културен посланик на добра воля и допълва: "Аз съм огледало, в което Западът може да види мюсюлманите, а мюсюлманите - Запада."

Знаем, че сте приели исляма в тежък период в живота Ви. И това не става за една нощ. Бихте ли разказали историята на встъпването Ви в исляма?

Още в началото търсех отговори на духовните въпроси. Когато започнах да се занимавам с музика като млада поп звезда, работех ден и нощ без да спирам. Водех нездравословен начин на живот. Накрая се разболях от туберкулоза. Тогава за пръв път разбрах какво е да си смъртен. Когато започнах да преценявам нещата, осъзнах, че изпускам някои неща. Непрекъснато се питах "Какъв е смисълът и целта на живота?" Така започна моето духовно пътешествие. И песните, които написах от онзи момент нататък бяха белег за духовните ми търсения. Другият преломен момент настъпи когато отидох да плувам в Тихия океан в Малибу. Бях се отдалечил много от брега и в един миг разбрах, че се намирам в точка, от която няма да мога да се справя срещу течението и, че нямам шанс да се спася. В този ден обещах на Всевишния, че ако ме спаси, ще се насоча към Него. След тази случка веднъж по-големия ми брат, ми даде копие на Свещения Коран. Когато разбрах, че мюсюлманите, юдеите и християните споделят общото пророческо наследство на пророк Ибрахим (Авраам), бях много учуден. Видях, че в Корана се споменават имената на Иса (Иисус), Муса (Мойсей), Нух (Ной) и на останалите пророци, които бях научил като малък. Посланието на исляма ме изведе извън рамките на християнските традиции и ме отведе към истинската вяра в Иса и във всички пророци на Всевишния. Свещеният Коран съдържаше универсалните истини, които търсех години наред. През 1977 година приех исляма.

В едно интервю казвате, че сте били силно повлиян, четейки Корана. Какво Ви оказа толкова силно въздействие?

За мен привлекателността на Корана е в неговата истинност. Коранът съдържа обяснението на цялата Вселена и е показател за хармонията между свещения му текст и вярата. Без вярата човешкият живот и съществуването са една загадка. Освен това посланията на Корана не са насочени само към някое племе, раса или нация, а към цялото човечество и в неговата същност стои вярата в един Бог, няма втори или трети.

Коя е причината да изберете името Юсуф? Не можеше ли да останете като Кат Стивънс?

Винаги съм харесвал името Юсуф (Йосиф). Сравнявах живота си с историята на пророк Юсуф в Корана. Той е продаден като роб на пазар за роби, точно както нас ни пласират в музикалния сектор. Първото училище, в което съм учил в Лондон се казваше "Св. Йосиф". Днес все още позволявам на хората да ме наричат Кат Стивънс, в крайна сметка това е моето име на сцената и хората пазят много хубави спомени. Но аз бях длъжен да мина от света на показността към истинския живот и почувствах нужда от ново име.

Понякога трябва да заминем, за да се върнем обратно

Вие променихте не само религията си, но скъсахте напълно с миналото си, взимайки радикални решения. Повлия ли младата Ви възраст по онова време на тези решения? Чувствате ли се толкова смел и сега, както тогава за взимане на същите решения?

В последния ми албум Roadsinger има една песен. В нея се казва: "За да станеш такъв, какъвто трябва да си, е нужно да се откажеш от това, което си." Това е много силно понятие. Преди години казах същите думи по друг начин в песента ми Father & Son ("Баща и син"): "Знам, че трябва да замина надалече, знам, че трябва да замина." Понякога трябва да заминем, за да се върнем обратно. Сегашното ми решение да се занимавам с музика се основава на промяната на предишните ми виждания.

Заявявате, че "се връщате обратно към работата, която умеете най-добре". Тревожат ли Ви годините, в които не се занимавахте с музика?

Във всеки период в живота ми търсех щастието. Когато се отказах от музиката, бях щастлив, че трябва да започна нормален живот. Щях да създам семейство и да осъществя това, което винаги съм искал. Сега се намирам в точка, в която ще се чувствам щастлив, правейки музика. Една от най-хубавите страни на това, че открих исляма, е, че ми дава сили и свобода, за да реализирам идеите си.

Има ли съществени различия между албумите с поп музика, които сте издали преди да приемете исляма и албума, който сега издавате? Ще открият ли себе си феновете на Кат Стивънс в албума Roadsinger?

Roadsinger е албум, в който няма голяма разлика между марката Кат Стивънс и реалността, наречена Юсуф Ислям. В този албум се постарах да се върна към обикновения ми стил от ранните години. Някои хора казват, че това е албум с преобладаващо религиозно съдържание. А други въобще не се замислят над това, те слушат само песните ми и са щастливи, че ме слушат отново. Моята цел в живота е спокойствието. Едно от значенията на исляма е спокойствие.

Аз съм огледало за Запада и мюсюлманите

Има ли за цел Roadsinger да разкаже исляма на Запада?

Като певец аз представлявам безподобно огледало, в което мюсюлманите могат да видят Запада, а Западът - мюсюлманите. Така, докато западняците научават нещо за вярата в мен и в сърцата на повече от 1 милиард души, аз вярвам, че давам своя принос мюсюлманите да разберат западната култура и ценности. И двете страни знаят за живота ми. Мисля, че съм като посланик между културите.

Казвате, че песните в албума са автобиографични. Бихте ли посочили пример?

Най-добър пример за това е песента ми Roadsinger, с която е озаглавен и албумът. В нея се разказва историята на един изолиран от обществото безделник, на когото веднъж се налага да замине за малко градче. Същевременно песента разказва и за предразсъдъците и за изолираността, с които някога се срещах. Предразсъдъците произтичат от невежеството. На Запад мнозина мюсюлмани преживяват тази трудност.

10 August 2009, Monday
ДИЛЕК ХАЙЪРЛЪ

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи