Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

четвъртък, февруари 24, 2011

"Възходът и падението на Библията",Тимоти Бийл

Библейски консумизъм

Библии за жени, библии за деца, библии за глупендери, та дори и... за мравки?

Библии за жени, библии за деца, библии за глупендери, та дори и... за мравки?

Въпреки че християнските домакинства в САЩ притежават средно по 9 Библии, те продължават да купуват нови екземпляри. Защо ли? Мнозина са уверени, че самата покупка на свещената книга заменя четенето й.

Светът е буквално препълнен с Библии. И то не само заради дейността на организацията "Интернационалът на Гидеон", която само през 2009 е разпространила безплатно 79 милиона екземпляра на 84 езика. Дали не се забелязват признаци за пресищане на пазара? В САЩ няма и помен от такова нещо.

Магическото влияние на свещената книга

"Библейски консумизъм" - така американският теолог Тимоти Бийл определя тази тенденция в книгата си "Възходът и падението на Библията". Той обяснява този феномен по следния начин: покупката на Библията заменя четенето й; мнозина се надяват, че притежаването на продукта Библия може по някакъв магически начин да им достави поне някои от предимствата, които иначе са постижими само чрез продължителни интелектуални усилия.

Бийл отхвърля обяснения като мързел или липса на време. Според него ежегодното ритуално купуване на Библията се дължи на една съвсем специфична причина и е обратно пропорционално на разочарованието от съдържанието й. Отвратени от релативизма на съвремието, американците очаквали да се сдобият с каталог от житейски правила. "Те смятат, че ще вземат в ръка наръчника на всички наръчници за живота" - но много бързо се отказват предвид амбивалентността и отвореността на библейския текст, твърди Бийл. Индустрията, свързана с Библията, експлоатира това разочарование, като непрестанно бълва на пазара всевъзможни версии: Библия за жени, за младежи и туристи, за американски патриоти и разбира се "Библия за глупендери".

Само да я докосваш е достатъчно? Без да я четеш?

Само да я докосваш е достатъчно? Без да я четеш?

Погрешните представи за Библията

Всички тези книги обещават пряко приложение към житейската ситуация на съответния пазарен сегмент, един вид "основни инструкции преди напускането на Земята", каквито обаче не се намират в Библията.

Не само в Америка тези очаквания са свързани с погрешни представи за историята на възникването на тази книга. Малцина например знаят, че библейският текст е колективно произведение на много автори, възникнало в продължение на векове. Мнозина научиха тази истина тъкмо от Дан Браун, автор на един друг мегаселър - "Шифърът на Леонардо". Неговото голямо библейско съзаклятие има твърде малко общо с историческата действителност, само че книгата му не само се купува, но и се чете. Много хора знаят днес повече за Библията от теологическия трилър на Дан Браун, отколкото от самата Библия.


Радио "Дойче веле" / Минаре България

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи