Средновековно изображение на планетата Сатурн с коса над главата.Прилика с ислямския полумесец.
В една средновековна рисунка на Ерусалим, той успява да различи минаре (I, цветна вложка), което е неговото основание да твърди, че в крайна сметка Цариград и Ерусалим са един и същи град.
Значителни усилия Фоменко е изразходвал, за да проучва храма в Дендера (I, 218), северно от Тива в Египет.У автора възникнало "усещането, че целият комплекс е строен като християнски храм. Може би доста късен."
Авторовите разсъждения за зодиаците,
като се припомнят няколко изображения на планетата Сатурн (I, 222).Представена като римския бог на посевите и земеделието, чийто символ е косата или сърпът, планетата е част от средновековните зодиаци. На тези изображения Сатурн с косата е олицетворение на смъртта. Това дава основание на Фоменко да твърди, че съществува идентичност между египетския бог Анубис и римския Сатурн, следователно древноегипетските паметници можем да смятаме за няколко хилядолетия (почти две) по-близо до нас.
Сравнение, приведено от Фоменко като важно доказателство, между формата на косата в ръцете на Сатурн, която впрочем му прилича на османски полумесец, и ушите на чакала, чрез който се изобразява бог Анубис, които също били с форма на османски полумесец. Следователно, за Фоменко няма съмнение, че бог Анубис с полумесецовидните си уши, средновековните изображения на Сатурн и началото на османското нашествие са едновременни с храма в Дендера, където са представени цели два зодиака. Пресметнатата с големи компютри дата на всичко това е между 22-26 април 1168 г. н. е. и 20 май 1185 г. н. е., по датата на двата зодиака в храма. Разликата с битката при Манцикерт е само 97 г., но пък Древния Египет вече е с 1200 г. "по-близо" до нас.
"То [названието на немското аристократично име Хабсбург] може да е произлязло от думата HAB-BURG, където BURG означава "град", а HAB може да означава "главен" Или пък, тъй като латинското и славянското Н се пишат еднакво, а латинското и славянското В също се пишат еднакво, то тогава латинската дума НАВ е могла да произлезе от славянската дума НАВ, тоест НОВ. В такъв случай HAB-BURG може да означава НОВ ГРАД." (II, 445)
Особена злост предизвиква "новата хронология" и у християнските църкви. Безапелационното датиране в "Новата хронология" на смъртта на историческата личност Исус, наречен по-късно Помазания (Христос) в 1185 г., е основна причина за безчет бесни критики от тесни идеологически позиции. Наистина през 525 г. от н. е. един монах, Дионисий Малкия, много произволно изчислил годината на раждането на Исус и неговата смърт, но със сигурност грешката не е 1150 години, а най-вероятно само 4.
-
Нова хронология (Фоменко)
„Нова хронология“ наричат математиците Анатолий Фоменко и Носовски своите твърдения за развитието на историята на света. Според тях, известната история на човечеството започва едва от 8 век след новата ера. Идеите им са отхвърляни от болшинството историци и археолози.
От 70-те години на миналия век Анатолий Фоменко доразвива идеите на академик Николай Морозов, който в началото на ХХ век за пореден път след Нютон и много мощно оспорва хронологията на Скалигер. Морозов и колектив на свой ред обработват огромно количество сведения от астрономията и откриват твърде много несъответствия между точните дати и приетите от Скалигер. Морозов установява няколко династии на владетели, които по всяка вероятност са "дубликати" на една и съща реална династия. Според него хронологията на Скалигер е изкуствено удължена.
- Новая Хронология (официален сайт, на руски език)
- Скъсената история според Йордан Табов
Няма коментари:
Публикуване на коментар