Британската католическа църква държи на ограничения в рекламите
Архиепископ Винсент Никълс, който ще предвожда католическата църква на Англия и Уелс от следващия месец, се обяви против облекчаването на правилата за излъчване на реклами за аборти и презервативи.
В интервюто си 63-годишният Никълс призова 5-те милиона католици в страната да вземат становище по предлаганите промени в правилата. Той подчерта, че рекламите трябва да бъдат "достоверни и с вкус". "Съмнявам се, че които и да е реклами за аборт ще бъдат изцяло достоверни и ще казват пълната истина за ефекта на аборта върху живота на жената", коментира той плановете да се позволи на услуги за консултации за бременността по радиото и телевизията. "Без съмнение ще бъде представено като просто решение. Но всъщност има травматични последствия в живота на жените. Нали не очаквате да бъде рекламирано редом с пакетче чипс?", добави той. Като част от промяната на правилата за реклами се предлага да се позволи на програмите за съвети за бременни да се появяват в праймтайма, включително и ако включват аборта като част от възможните решения. Планира се да се позволи и на рекламите на презервативи да се появяват по всяко време, освен редом с програми, предназначени за деца под 10 години. В момента реклами на презервативи се излъчват само след 9 вечерта, когато се очаква възрастна аудитория. "Сериозно се съмнявам дали рекламите за употреба на презервативи ще бъдат направени с вкус, защото тези, които имаме в момента са унизителни за младите хора в тази страна", каза Никълс. "Те показват секс на ъгъла на улицата и в пияно състояние. Не мисля, че тези неща правят нещо, за да помогнат на младите хора наистина да разберат себе си", добавя той. Никълс е известен като защитник на традиционните католически ценности. Той беше избран от Ватикана миналата седмица, за да замени кардинал Кормак Мърфи-О*Конър като архиепископ на Уестминстър. /АФП
Няма коментари:
Публикуване на коментар