Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

вторник, юни 02, 2009

От сайта на Мюсюлманско изповедание - Главно мюфтийство:

В Истанбул се проведе конгрес на мюсюлманските общности

Monday, 01 June 2009 10:21

Осемнадесети пореден конгрес на Съюза на мюсюлманските общности се проведе в Истанбул на 28-30 май. Срещата е организирана от турския Център за икономически и социални изследвания (ЕСАМ) под надслов „Един нов свят – глобалната икономическа криза и ислямът”.

В конгреса участваха около 80 представители от около 35 страни. Сред гостите бяха и бивши държавни ръководители като Неджмеддин Ербакан – Турция, Бурхануддин Раббани – Афганистан, Абдулхади Ауанг – Малайзия, генералният секретар на Д-8 Дипо Алам, депутати и представители на политически движения от ислямските страни. Заедно с политическите представители във форума участваха мюсюлмански мислители, представители на религиозни общности и неправителствени организации от различни страни.

Зам.-главният мюфтия Ведат С. Ахмед също участва в конгреса като представител на Мюсюлманското изповедание в България.

Кралицата на Норвегия посетила джамия

Monday, 01 June 2009 10:20

За първи път в историята на Норвегия член на кралското семейство посещава джамия. Кралица Соня посетила Ислямския културен център в Осло. По време на своята визита тя посетила и джамията, общувала с представители на местното мюсюлманско общество и взела участие в откриването на изложбата «Islam Exhibition 2009».

Вестник «Aftenposten» отбелязва, че кралицата е проявила особен интерес към старинния ръкописен екземпляр на Корана, който се съхранява в музея на Ислямския център.

Както съобщават организаторите на изложбата, основната цел на мероприятието е да се популяризира ислямското учение и също така местното население да бъде запознато с богатата мюсюлманска култура. На изложбата са представени старинни екземпляри на Корана, ислямска литература и произведения на известни калиграфи. Също така изложбата предоставя възможност за запознаване и с традиционните мюсюлмански дрехи и с работите на съвременни моделиери.

„Ние искаме тази изложба да запознае хората с исляма. Ние живеем в мултикултурно общество и сме задължени да разказваме на нашите съседи, колеги и съграждани за нашата култура и традиции.” - заявил ръководителят на Ислямския културен център /ICCN/ в Осло.

Той също е заявил, че ислямската община в Норвегия е заинтересувана от диалога между отделните религии. ICCN планира редовно провеждане на културни мероприятия в столицата и други градове на страната на ислямска тематика.

Полузащитник на „Барса“ посветил победа на всички мюсюлмани

Monday, 01 June 2009 10:16

Полузащитникът на каталонския „Барселона” Яя Туре коментирал резултата от финалния мач от Лигата на шампионите с думите:

„Мисля, че днес ние играхме така както трябва. Съперникът ни започна добре играта, но след нашия първи гол ние се окуражихме. В резултат на това на нас ни се отдаде възмойността да поразим вратата на „МЮ” още един път. Ние спечелихме три трофея този сезон и не знам някои друг испански отбор да е постигал такъв успех”, - споделил той в итервю пред «ART Sport».

„Аз се гордея с нашите постижения и искам да посветя победата ни над „МЮ” на всички мюсюлмани, които ми пожелаха успех в мача”, - цитира Туре вестник «Спорт день за днем».

Имената „Аллах“ и „Мухаммед“ (с. а. с.) изписани на агне

Monday, 01 June 2009 10:14

В община Доубеязит намираща се в турската област Агръ се родило необикновенно агне. Според съобщенията на информационните агенции от миналата седмица, на едната страна на агнето е било написано „Аллах”, а на другата – „Мухаммед”. Семейството на стопанина на агнето не е знаел, че необичайните рисунки изписани върху агнето са арабски. След като обяснили на стопанина значението на рисунките, той създал специални условия за живот на агнето.

Арабски учени за първи път са разшифровали древни египетски ръкописи

Monday, 01 June 2009 10:06

Западните учени не са били първите, които са разшифровали древния език на египетските фараони. Това е мнението на изследователя Укаше ед-Дали от Лондонския археологичен институт. Той е установил, че средновековните арабски учени не само се интересували отДревния Египет, но и вярно са интерпретирали древната писменност почти с 1000 години по-рано от западноевропейските, както се е считало до сега.

До настоящият момент се е считало, че Жан-Франсоа Шамполион е бил първия, който е успял да разшифрова египетските иероглифи през 1822 г. благодарение на анализа на текста на Розетския камък. Единствено разучаването на древните ръкописи съхранени в архивите, показало, че арабските учени първи са разшифровали египетското писмо.

„До епохата на Наполеон на Запад е било много малко известно древната египетска цивилизация, освен това, което е било записано в Библията. Предполагали, че света на фараоните за дълъг период от време е забравен от египтяните, които в седми век се интегрирали в ислямския свят. Но това прибързано заключение се отхвърля от големия научен принос на средновековните арабски учени” – обяснява ед-Дали.

Ед-Дали в продължение на седем години се е занимавал с изучаването на този проблем, използвайки своите уникални знания по египтология и познаване трудовете на средновековните арабски автори.

Търсачката „WOLFRAMALPHA” сама изготвя отговорите

Monday, 01 June 2009 10:02

Новата търсачка „WolframAlpha” е способна сама да изготвя отговор на зададен въпрос, което коренно я отличава от другите подобни системи, като „Google” например.
Задаването на въпросите може да се прави на обикновен език, така както общуваме един с друг, но засега този език е само английски.

„WolframAlpha” е създадена от компанията „Wolfram Inc” ръководена от британския физик и математик Стивън Волфрам. Създателите на програмата имат намерението в бъдеще да усъвършенстват системата, така че тя да може да работи с данни, както от науката, така и от политиката, културата и обществото.

Ройтерс: Мюсюлманите в България под страх от радикализация

Monday, 01 June 2009 09:57

Етническите турци и помаците – славяни приели исляма по време на османското владичество – са шокирани и учудени от обвиненията, че целят да създадат автономни анклави и че някои от техните селища са гнезда на радикалния ислям.

Двадесет години след като тогавашният комунистически режим в България поведе официална кампания на преследвания на мюсюлманските малцинства, Мустафа Юмер се опасява, че нарастващата ксенофобия може да доведе до повтаряне на историята, се казва в коментар на кореспондентката на Ройтерс Ана Мудева.

"Всички сме много притеснени", заявява 65-годишният философ и бивш учител. "Хората са уплашени от крайнодесните партии, които агитират и искат да видят България като моноетническа нация".

Мюсюлманите са около 12% от населението на България, което наброява 7,6 милиона души. По-голямата част от останалите следват каноните на Българската православна църква.

В материала се припомня, че страната ни е получила признание за избягването на етнически сблъсъци, за разлика от бивша Югославия. България е единствената страна от ЕС, в която мюсюлманите не са наскоро емигрирали. Повечето от тях живеят редом с християните в система, известна като "комшулук", или "съседски отношения".

Нарастващата популярност на ултранационалистите от Атака и влошаващото се отношение на други десни политици към мюсюлманите са показали процепи в българския модел, смята журналистката. В материала се признава, че е малко вероятно Атака да влезе в следващото правителство, но тя е помогнала да се създаде съответния тон по време на предизборната кампания.

Етническите турци и помаците – славяни приели исляма по време на османското владичество – са шокирани и учудени от обвиненията, че целят да създадат автономни анклави и че някои от техните селища са гнезда на радикалния ислям.

"Ако седим и не работим като български патриоти, един ден те наистина ще ни завоюват. Те ще анексират цели региони", заявил е лидерът на Атака Волен Сидеров на предизборна демонстрация. Има над 100 инцидента с вандалски действия спрямо джамии и други ислямски сгради през последните 2-3 години, а на момичетата е било забранено носенето на традиционната мюсюлманска кърпа за глава.

Това е първият сблъсък на България с един проблем, който е предизвикал напрежение в цяла Европа. Някои мюсюлмани се притесняват да не загубят гражданските си права и за повторение на репресиите, ако националистите се включат в коалиционно правителство след гласуването на 5 юни. Според коментаторите, национализмът се подхранва от комбинацията от апатия на гласоподавателите и недоволство от ниския жизнен стандарт, корупцията по високите етажи и организираната престъпност.

В статията се припомня историята на Възродителния процес и се привежда мнението на Фикри Гюлистан, зъболекар в Момчилград, където турският е ежедневен език. "Раните щяха да са се изцерили вече, ако някои хора бяха спрели да ги чоплят", смята Фикри.

Религиозните лидери предупреждават, че някои от мюсюлманското малцинство може да станат жертви на чужди ислямистки групи, които се опитват да ги радикализират. "Правим всичко възможно да спираме такива процеси", казва Хюсеин Хафъзов, помощник на главния мюфтия Мустафа Алиш Хаджи. "Опитваме се да контролираме джамиите и ритуалите. Засега успяваме." "Ако постоянно ни обвиняват, че сме терористи и опасни за сигурността на тази страна, не знам дали част от обществото ни няма да започне да се чувства така някой ден", предупреждава Хафъзов.

Канцеларията на главното мюфтийство съобщава, че през последните 19 години са били построени 323 джамии, предимно с дарения на личности и организации от мюсюлмански страни, включително Турция. През март силите за сигурност, действащи по сигнал на десен политик, са започнали разследване на кмет и ислямски учител от Рибново по подозрение за приемане на саудитски фондове за разпространение на радикалния ислям. По случая не са повдигнати обвинения, но той е предизвикал широк анти-ислямски отзвук.

Религиозните водачи отричат съществуването на радикален ислям в България и смятат, че случаят с Рибново само увеличава страховете, че политиците заплашват културата на толерантността в смесените общности. Според анализаторите, дългата традиция на добросъседски отношения и предишните 45 години на официален комунистически атеизъм затрудняват проникването на фундаменталисткия ислям в България.

Според тях използването на "ислямската карта" преди изборите е помогнало на множество партии, включително ДПС, която се опитва да мобилизира гласоподавателите си. Много мюсюлмани заявяват, че са разочаровани от ДПС заради неуспеха й да привлече инвестиции и да създаде работни места в техните региони, които остават сред най-бедните в България. Никоя от другите партии до момента не е предложила алтернатива, която да привлече малцинствата.

Докато Турция иска по-силно турско малцинство в България, което й помага в двустранните отношения, Атака води кампанията си под лозунга "Не на Турция в ЕС". "Никой няма гаранция, че духът няма да бъде изпуснат от бутилката, но засега изглежда, че етническите проблеми се използват основно от две групи", заявява Боряна Димитрова от Алфа Рисърч, независима компания за проучване на общественото мнение.

Кой плаши мюфтийството?

Monday, 01 June 2009 09:46

Три месеца след като утихна скандалът с обвиненията за насаждане на радикален ислям в с.Рибново, Главното мюфтийство у нас излезе с декларация, че е застрашен общественият мир.
Според него в момента се полагат основите на политика на потисничество, насочена срещу изповядващите ислям. Декларацията бе огласена дни след като лидерът на ДПС Ахмед Доган обяви, че в България има опити за нов възродителен процес.

Декларацията на ръководството на мюсюлманското изповедание в България, адресирана до президента Георги Първанов, председателя на парламента Георги Пирински и премиера Сергей Станишев, обясни тези си действия с насочените срещу българските мюсюлмани настроения.

Според мюфтиите това е потвърждение на факта, че негативизмът и предубедеността спрямо мюсюлманите през последните години придобиват тревожни измерения. Редом с това, мюфтиите използваха случая, за да повдигнат въпроса за втора джамия в София.

Това, което искаме да ви попитаме днес е кой плаши мюфтийството у нас? Проведен ли е въобще задълбочен анализ на ситуацията или всичко е партийна директива? Защо декларацията бе огласена дни след като лидерът на ДПС Ахмед Доган обяви, че в България има опити за нов възродителен процес? Страх или директна конфронтация търсят от Движението за права и свободи за успех на изборите? Има ли опасност от покачване на напрежението?

Мюсюлманите в Европа се чувстват дискриминирани

Friday, 29 May 2009 09:52

Мюсюлманите, живеещи в 14 държави членки на ЕС, заявяват, че усещат дискриминация не заради религията си, а по-скоро заради етническата си принадлежност, показва изследване на Европейската агенция за основните права (Fra), публикувано днес, предаде АФП.
Fra прави тези заключения въз основа на изследване на дискриминацията и расистките престъпления срещу имигрантите и етническите малцинства, осъществено сред 28 500 души през 2008 г. След това агенцията отделила анкетираните, които се самоопределили като мюсюлмани, за да направи своите заключения.

"Резултатите, получени сред анкетираните мюсюлмани, показват, че те са обект на дискриминация, която е също толкова висока, колкото и при останалите анкетирани малцинствени групи", се казва в комюникето. Те "считат, че религията им е основният мотив за дискриминацията, на която са подложени. Резултатите показват също така, че носенето на традиционни или религиозни дрехи не увеличава вероятността от дискриминация", пише още Fra.

"Средно един на всеки трима анкетирани мюсюлмани (34% при мъжете и 26% при жените) заявява, че е бил подложен на дискриминация през последните 12 месеца", показва изследването. Само 10% от тях считат, че дискриминацията е била причинена от религията им, а 32% смятат, че тя се дължи на етническия им произход. Останалите считат, че причината е или религията или етническия произход.

Изследваните страни са Австрия, Белгия, България, Дания, Гелмания, Финландия, Франция, Италия, Люксембург, Малта, Словения, Испания, Швеция и Холандия. 24% от анкетираните мюсюлмани са родени в европейската страна, в която живеят, а 52% живеят в нея над 10 години.

Мюсюлманите в Гърция искат джамия и гробище

Friday, 29 May 2009 09:50

Мюсюлманите в Гърция искат джамия и гробище, пише днес гръцкият вестник “Етнос”. Според представители на мюсюлманската общност ситуацията е достигнала “нулевата си точка” по отношение на двата основни въпроси, които са обект на разговори в последните години.
Построяването на джамия и изграждането на гробище още са на хартия, което кара мюсюлманите да се приемат като втора категория граждани, въпреки факта, че хиляди от тях са гърци и изпълняват задълженията си, пише “Етнос”.

Въпросът за джамията създава напрежение и в отношенията между някои от мюсюлманските общности. Причината е, че когато се построи всички общности ще искат по две места за членовете си в съвета.

Изданието посочва, че предвид инцидентите от миналата седмица, когато имигранти мюсюлмани протестираха срещу оскверняването на Корана от полицията, архиепископът на Гърция Йеронимос косвено се обяви в подкрепа на изграждането на джамия. Той осъди проявите на насилие “в името на която и да е религия”.

Няма коментари:

Публикуване на коментар


Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи