Kur’an-ı kerim (sesli ve yazılı)

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret
AL JAZEERA TV,ONLINE HERE !!!

evet

Minaret news,BG

Тhe voice of minaret

Тhe voice of minaret
Тhe voice of minaret

петък, април 30, 2010

Строеж на джамия в Атина !

Строеж на джамия в Атина

Това ще бъде първият официален молитвен храм за мюсюлманите открит след две столетия в гръцката столица.

Изпратена 30.04.2010 10:47:49 UTC

Обновена 30.04.2010 10:47:49 UTC

В столицата на Гърция Атина ще бъде построена джамия с капацитет за 500 души.

Говорителят на гръцкото правителство Йорго Петалотис каза че джамията ще бъде построена в парцел, собственост на Военноморските сили.Подчертано бе че това ще бъде първият официален молитвен храм за мюсюлманите открит след две столетия в гръцката столица.

През последните 12 години в Гърция се дискутира въпросът за строеж на джамия и гробища за мюсюлманите в столицата и околностите .

Радио "Гласът на Турция" / Минаре България

Традиционен сюннет в с. Дебрен !

Традиционен сюннет в с. Дебрен !

Четвъртък, 29 Април 2010г. 15:14ч.

На 24 април 2010 г. в село Дебрен бе проведен традиционен сюннет. Организатори на сюннета са местното мюсюлманско настоятелство, а спонсори - населението на селото. Гости на мероприятието бяха главният мюфтия на Република България, зам. ректора на Ислямския институт - гр. София, представител на Министерството на вероизповеданието в Р.Турция, гости от страната и чужбина.

Сюннетът започна с традиционната обиколка - алай. Водач на алая е дюнсайбията с байряка /организатора на сюннета/, зад него застават представителите на религиозната общност, после са пехливаните, конете с децата и накрая гостите. По време на алая се чете текбир.



Минаре България

Приключиха мероприятията по случай кутлу доум в област Благоевград !

Приключиха мероприятията по случай кутлу доум в област Благоевград !

Четвъртък, 29 Април 2010г. 15:11ч.

Районният мюфтия Айдън Мохамед обяви месец Април за месец на Нашия Пратеник Мухаммед САС. През този месец в Област Благоевград мюсюлманите от населените места Кочан, Вълкосел, Годешево, Слащен, Абланица, Брезница, Горно Краище, Якоруда, Крушево, Горно Дряново, Осиково, Рибново и Дебрен (които населени места бяха включени в предварителния списък) се насладиха на миговете, посветени на нашия любим Пейгамбер. Което от своя страна накара съседните на тях села добронамерено да им завидят.

Това провокира благородна завист и желание следващата година и те да попаднат в списъка за честванията.

Районно мюфтийство Гоце Делчев в лицето на Районния мюфтия изказва своята благодарност към имамите и мюсюлманските настоятелства от съответните населени меса за перфектната организация, благодарение на която множеството мюсюлмани излезнаха на площадите в уречения ден, място и час.

Благодарностите са и за всички оратори, които отделиха от личното си време, за да дадат зекята на знанието си. И поздравяваме присъстващите, които варираха около 5000 хиляди души в обявената седмица.


Минаре България

Лекция на тема „Задълженията на мюсюлманите към немюсюлманите“ !

Лекция на тема „Задълженията на мюсюлманите към немюсюлманите“ !

Четвъртък, 29 Април 2010г. 01:02ч.

Студентски съюз към Висш ислямски институт - София организира лекция на тема „Задълженията на мюсюлманите към немюсюлманите"

Лектор: д-р Сефер Хасанов

Място: Културен център към Главно мюфтийство на мюсюлманите в Република Българиял


„Пиротска” №3 ет.2


Дата: 30.04.2010 г. (петък) Време: 16:00 часа



Минаре Бълагрия

Карловският кмет против мюсюлманите,забрани молитвите в Куршум джамия !

Карловският кмет забрани молитвите в Куршум джамия !

Мотивът: от 94 г. мюсюлманският храм е паметник на културата !


Yali camii - Karlovo

Кметът на Карлово Найден Найденов забрани на мюсюлманската общност да направи традиционната си петъчна молитва в Куршум джамия.

Проблемът в подбалканското градче назря, след като единствената действаща Ялъ джамия изгоря.

Районният мюфтия изпрати уведомително писмо до градоначалника, в което заявява, че днес в 13 часа ще води молитвата в другия храм. Това обаче няма да стане, защото Куршум джамия е обявена за паметник на културата през 1994 година и е публична държавна собственост.

"Тонът на писмото е доста ултимативен. А аз правя всичко възможно да пазя етническия мир", каза през Dnes.bg кметът.

В подкрепа на думите си Найденов е осигурил два автобуса, които ще откарат мюсюлманите до двата най-близки храма в района – в селата Анево и Васил Левски.

"Моите братя не искат да пътуват, за да присъстват на молитвата. Тя ще се проведе в двора на изгорялата джамия", заяви общинският съветник от ДПС Рустем Мурад.

Районният мюфтия Осман Хилми също коментира, че не е доволен от забраната да се използва Куршум джамия, но ще се съобрази с градоначалника.

"Не искам да припламват искри между мюсюлмани и християни. Страх ме е обаче, че някои политически партии могат да използват ситуацията, за да извлекат изгода", каза Хилми.

Кметът на Карлово съобщи още, че Дирекцията по вероизповеданията е превела по сметката на общината 25 хиляди лева и ще преведе още толкова за ремонта на изгорялата сграда.

Експерти са изчислили, че за пълното възстановяване на Ялъ джамия са нужни 80 000 лева. д.бг

Минаре България


Yali camii - Karlovo


:::

Районно мюфтийство Пловдив иска да възстанови молитвите в Куршум джамия !

Вторник, 27 Април 2010г. 20:16ч.

Преди две седмици петък срещу събота бе опожарена карловската „Ялъ джамия”. В 03.00 часа имамът на джамията се е събудил от шума, предизвикан от пожара. Сигнализирал е пожарната. След няколко часа пожарникарите са успели да потушат опожарената джамия.

На място веднага е пристигнал и Районният мюфтия Осман Хилми. Към 09.00 часа на място пристигнали разследващи полицаи, които още не са установили причините за пожара. Предполага се, че същият е предизвикан умишлено. За съжаление така или иначе Ялъ джамия е изгоряла и от нея стърчат само стените и.

До момента стана ясно, че министър Божидар Димитров е отпуснал 25000 лева на община Карлово за възстановяването и. Поради липса на храм, в който да се извърши петъчна молитва Районният мюфтия Осман Хилми изпратил две писма до Кмета на Община Карлово и до Областния управител на Пловдив с молба за разрешение да се отслужат временно молитви в Куршум джамия, която в момента не е действаща. По късно се разбра, че тя е била актувана като публична общинска собственост за което трябва да се вземе разрешение. На 17.05.2010 г. е първото заседание на делото за възвръщане на Куршум джамия. „Ако не се получи отговор от тези учреждения ще приемем това за мълчаливо съгласие и ще отслужим петъчната молитва в Куршум джамия”, това заяви районният мюфтия Осман Хилми. Да се надяваме по скорошно решение на въпроса.


Мюсюлманско изповедание - Главно мюфтийство / Минаре България

четвъртък, април 29, 2010

Българите са най-големите расисти !

Българите са най-големите врагове на ислямските забрадки в училище !

Новината на "Франс прес" съвпадна с острия дебат във Франция срещу този вид пребраждане на мюсюлманките.

Новината на "Франс прес" съвпадна с острия дебат във Франция срещу този вид пребраждане на мюсюлманките.

Reuters
Малко над половината европейци са против това в училищата да се носят забрадки, както изискват от момичетата и жените ислямските обичаи, но подкрепят окачването на разпятия.

От анкетираните в 12 държави в ЕС най-големите противници на пребраждането са българите - цели 84.3%, с което надминават французите (68.7%).

Това сочи испанско социологическо проучване, цитирано в сряда от Агенция "Франс прес".

От отговорилите на въпросника 52.6% са "против" или "категорично против" носенето на забрадки в класната стая, се посочва в анкетата, дело на BBVA, втората по големина банка в Испания.

Най-малка е съпротивата в Полша (25.6%) и Дания (28.1%).

За сметка на това 54.4% от анкетираните са подкрепили окачването на разпятия в класните стаи. В традиционно католически държави като Испания и Италия "за" тази мярка са се обявили, съответно, 69.9% и 49.3%.

Но те впечатляващо са изпреварени от Великобритания (77%) и Дания (78.8%).

Новината на "Франс прес" съвпада с разгорял се отново дебат във Франция и Белгия за това дали да се забрани носенето на крайните форми на женско ислямско облекло. Известно още като "никаб" или "бурка", то покрива цялото тяло до земята, носи се с черни ръкавици и оставя само тесен процеп за очите.

Тематично, допитването на банката е много по-широко. То е извършено сред 1500 души в Белгия, Великобритания, България, Дания, Франция, Германия, Гърция, Италия, Португалия, Испания и Швеция, както и в намиращите се извън ЕС Швейцария и Турция. Въпросите за пребраждането и разпятието са поставяни само на граждани от ЕС.

дневник / Минаре България

Уикипедия:

Расизмът, според ООН, е расова дискриминация спрямо личности, обществени групи, части от населението или групи хора, политика на преследване, унижаване, опозоряване, насилие, подстрекаване към вражда и омраза, разпространяване на опорочаващи сведения и нанасяне на вреди според цвета на кожата, етническата, религиозната или националната принадлежност.

сряда, април 28, 2010

Бъдете с добри намерения,направете всичко с добри намерения и така ще спечелите задоволството на Всевишния !

Най-лесните пътища, с които се печели благодеяние !

Да спечелиш благодеяние не е толкова трудно, както предполагате. Дори можем да кажем следното: бъдете с добри намерения, направете всичко с добри намерения и така ще спечелите задоволството на Всевишния и всяко дело ще бъде благодеяние за вас.
Например искате да спечелите благодеяние, все едно давате милостиня? Тогава бъдете винаги усмихнати. Усмивката е милостиня. Пратеникът на Аллах повелява: “Усмивката на един вярващ към друг е милостиня.” Искаш ли греховете ти да бъдат опростени, както падат пожълтелите листа? Това изобщо не е трудно. Достатъчно е само да протегнеш ръка към човек, когото си срещнал, и да се здрависаш с него. Пратеникът повелява следното: “Когато двама вярващи се срещнат и се здрависат, то техните грехове отпадат така, както падат пожълтелите листа.” Искаш ли да дадеш най-добрата милостиня? И това не е трудно. Помири разсърдените. Стани мост за помирение между тях. Ето ти най-приемливата милостиня. По този повод Пратеникът на Аллах повелява: “Най-благодетелната милостиня е тази да застанеш между разсърдените и да ги помириш!” Желаеш ли помощта на Всевишния? Искаш ли да си под Неговата закрилата? Щом е така, и ти помагай на останалите, подкрепяй ги. Последният Пратеник повелява следното: “Аллах е помощник на раба си тогава, когато рабът помага на своя вярващ брат.” Искаш ли да бъдеш съвършен вярващ? И това не е трудно. Стига да не се сърдиш на никого. Хазрети Мухаммед, Аллах да го благослови и с мир да го дари, повелява: “Не е позволено на един вярващ да се сърди на друг повече от три дни.” Значи можем да се сърдим на някого най-много три дни. Повече от това не приляга на истинския вярващ. А ако ние искаме да бъдем добри вярващи, нашето сърдене не трябва да бъде и три дни. Желаете ли да спечелите милостта на Аллах? Щом е така, и вие бъдете милостиви и към хората, и към останалите живи същества. Пратеникът на Аллах повелява: “Няма милост за онзи, който не е милостив.” На този свят бъдете милостиви към всички, за да може в Съдния ден Аллах да бъде милостив към вас.
Какво ще кажете? Много ли е трудно да направите това, или е много лесно? Разбира се, че е толкова лесно... Щом е така, защо стоите... Нека усмивката ви бъде винаги на лицето. Протегнете ръка, за да се здрависате. Не се сърдете на никого и не оставяйте разсърден никого. Помирете всички свои приятели и познати. Помагайте на всички раби на Аллах. Бъдете милостиви към всички създания. Да, нека това бъде вашият характер и нека всички тези качества бъдат част от вас. По този всички ваши деяния ще ви носят награда. Ахмед Шахин

"Заман" / Минаре България

вторник, април 27, 2010

Среща на мюсюлмански предприемачи във Вашингтон !

Среща на мюсюлмански предприемачи във Вашингтон...

В столицата на САЩ Вашигтон започна Срещата на Високо Равнище за Предприемачество, която е една от инициативите на президента на САЩ Барак Обама към мюсюлманския свят...

Изпратена 27.04.2010 09:45:49 UTC

Обновена 27.04.2010 09:45:49 UTC

В столицата на САЩ Вашигтон започна Срещата на Високо Равнище за Предприемачество, която е една от инициативите на президента на САЩ Барак Обама към мюсюлманския свят. На срещата, на която присъстват близо 275 предприемчи от 50 мюсюлмански страни, Турция е представена от 6 предприемачи от различни сектори.
Президентът на САЩ Обама заяви че премиера на Турция Ердоган е предложил да поемат домакинството на втората среща от този род и благодари на Ердоган за това предложение.
Обама подчерта че втората среща е с голямо значение за да бъде продължен процесът започнат с първата среща.

Радио "Гласът на Турция / Минаре България

В столицата на Азербайджан Баку бе организирана среща на религиозни лидери от целия свят !

Баку е домакин на среща на религиозните лидери от света...

В столицата на Азербайджан Баку бе организирана среща на религиозни лидери от целия свят...

Изпратена 26.04.2010 10:12:57 UTC

Обновена 26.04.2010 10:12:57 UTC

В столицата на Азербайджан Баку бе организирана среща на религиозни лидери от целия свят.
В словата произнесени при откриването на срещата на която присъства и арменският патрарх Гарегин Втори, бе акцентувана ролята на свещеннослужителите в усилията за разрешаване на Нагорно-Карабахския проблем.
Целта на срещата бе да се породи среда з изграждането с помоща на религията, на нов свят в който ще властват братството, мирът и толерантността.
На срещата на религиозните лидери в Баку присъстваха 220 религиочни лидери от 33 страни.
Във встъпителното слово на срещата, президентът на Азербйджан Илхам Алиев отбеляза че свещенослужителите имат важна роля в усилията за мир, толерантност и братство в света.
Председателят на управлението на Кавказките мюсюлмани, Аллахшюкюр Пашазаде каза че срещата в Баку ще допринесе за разрешаването на Нагорно-Карабахския проблем.
Директорът на дирекцията по вероизповеданията в Турция Али Бардакоглу акцентува на значението което има увеличаването на религиозните свободи и предотвратяването на религиозните конфликти.
Арменският патриарх Гарегин Втори от своя страна каза че задачата на религиозните лидери е да окажат подкрепа на усилията за разрешаване на Нагорно-Карабахския проблем и осигуряване на продължването на преговорите по проблема.
Срещата на високо равнище на религиозните лидери ще приключи утре с приемането на заключителна декларация.

Радио "Гласът на Турция" / Минаре България

Според сърбите клането в Сребреница не било геноцид.А какво е ?

Босненските сърби нe приемали клането в Сребреница като геноцид !

Босненските сърби никога нямало да приемат клането в Сребреница от 1995 г. на около 8 000 мюсюлмани като геноцид, заяви премиерът на босненските сърби Милорад Додик в интервю за сръбския ежедневник "Вечерни новости".

"Ние не можем и никога няма да приемем квалифицирането на това събитие като геноцид", заяви Додик, който оглавява общността на босненските сърби в Босна, Република Сръбска. Клането в Сребреница е единственият епизод на войната в Босна от 1992-1995 г., който беше определен като геноцид от две международни съдилища - Международният наказателен съд в Хага и Трибуналът на ООН за военни престъпления. Босненските сърби отдавна омаловажават клането в Сребреница. Но според доклад от 2004 г., правителството на Република Сръбска признава мащаба на убийствата и се извинява на роднините на мюсюлманите, убити в Сребреница. В своето интервю, Додик отхвърля доклада от 2004 г., казвайки, че той е бил изготвен "под натиск" на върховния представител на международната общност в Босна и че съдържа "неверни цифри". В доклада са изложени данни за 7 000 жертви, а не за 3 500, които Додик описа като по-вероятен брой на загиналите. /АФП

Белград / Сърбия

Минаре България

И датчанките се забулват !

Малката русалка - без бурка !

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: "Не" на бурките по улиците ни, казват повечето датчани

Датското правителство претърпя горчив провал с едно свое предложение за забрана на мюсюлманските одежди, забулващи лицето и тялото. Сега Копенхаген се опитва да утежнява с други средства живота на жените с бурка и никаб.

Според датското правителство жена, която не иска да показва лицето си, не бива да бъде допускана до учебни занятия и до изпити, нито пък да упражнява професия, която изисква контакт с други хора. Ако пък използва обществения транспорт с месечна карта, трябва да дава на шофьора възможност да провери самоличността й въз основа на снимката на картата.

Не са много жените в Дания, които се забулват по принудаBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Не са много жените в Дания, които се забулват по принуда

Мъжете-тирани на съд!

Според правителството в Копенхаген тежки наказания, с до 4 години затвор, трябва да бъдат налагани на онези мъже, които принуждават жените си да се забулват. Това е "символно законодателство", критикуват противниците на новите правила, като посочват, че досега не е имало нито един случай, в който пред съд да е бил изправен мъж, принуждавал жена си да носи бурка. Правителството обаче противопоставя аргумента, че освен наказанието законите имали също и сплашващо въздействие.

С лансираното първоначално от консерваторите предложение бурката и никабът да бъдат окончателно забранени в публичното пространство, правителството претърпя тотално корабокрушение, след като неговите собствени юристи обявиха проекта за противоконституционен. Също и либералният коалиционен партньор прояви скептичност, докато - съгласно демоскопските проучвания - мнозинството от датското население би приветствало евентуална забрана на бурката.

И датчанките се забулват

Едно изследване обаче постави нещата на правилното им място. Почти нито една жена в Дания не носи бурка, забулваща лицето и цялото тяло. Никаб, при който има само един процеп за очите, носят около 200 жени. Половината от тях са приели исляма датчанки, за които почти не се отнася аргументът, че са били принуждавани от мъжете си да носят мюсюлмански одежди. Новите правила не помагат също и на онези, които действително страдат под домашна принуда, критикуват противниците на закона, тъй като така тези жени биват тласкани още по-силно в изолация.

Радио "Дойче веле" / Минаре България

понеделник, април 26, 2010

Айгюл Йозкан,първата мюсюлманка на министерски пост в Германия,се обяви срещу разпятията в класните стаи !

Германска министърка-мюсюлманка:Без разпятия !

в германските класни стаи?" border="0">
Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Да има или да няма разпятие
в германските класни стаи?

Най-новата звезда на германския полит-небосклон е на път да залезе преди да е изгряла истински. Айгюл Йозкан, първата мюсюлманка на министерски пост в Германия, се обяви срещу разпятията в класните стаи. Последва гняв...

До вчера името на Айгюл Йозкан предизвикваше възторг у съпартийците й от Християндемократическия съюз /ХДС/. 38-годишната християндемократка от турски произход беше поканена да поеме министерството на социалните въпроси в правителството на Кристиян Вулф в германската провинция Долна Саксония. А това означава, че Айгюл Йозкан е първата министърка в Германия от имигрантски произход. Възторгът от най-новата звезда на германския политически небосклон продължи обаче само няколко дни.

Йозкан се обяви и срещу мюсюлманските забрадкиBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Йозкан се обяви и срещу мюсюлманските забрадки

Закрилниците на разпятието са много и силни

"Разпятията нямат място в класните стаи на държавните училища", каза в интервю за списание "Фокус" новата социална министърка. Тя добави, че същото се отнася и за мюсюлманските забрадки, защото държавните училища са неутрално по отношение на религиите място. Това интервю обаче й навлече гнева на съпартийците й от ХДС, в това число и на министър-председателя Кристиян Вулф.

Той побърза да обяви: "Правителството на Долна Саксония приветства разпятията в класните стаи като израз на толерантно възпитание въз основа на християнските ценности". Генералният секретар на християндемократите Херман Грьое отиде дори по-далеч и нарече разпятието символ на онази сила, която "формира нашата култура - християнството". Ето защо, категоричен е Грьое, разпятието трябва да има място в германските държавни училища.

Щефан Мюлер, отговарящ за проблемите на интеграцията във фракцията на ХДС и ХСС в Бундестага, нарече дори изявленията на Айгюл Йозкан "ужасяващи". "Политици, които искат да отстранят разпятията от училищата, трябва да се замислят дали мястото им е в една християнска партия", заплаши Щефан Мюлер.

Всъщност съпартийците на Айгюл Йозкан са гневни и заради една друга нейна позиция. Бъдещата социална министърка в провинция Долна Саксония заяви, че подкрепя преговорите с Турция за членство в ЕС, които, според нея, трябва да останат с отворен край. По този начин тя не каза нищо по-различно от заявената от германското правителство позиция по въпроса. Проблемът обаче е в това, че мнозина в ХДС, чийто лидер е канцлерката Ангела Меркел, са срещу членството на Турция в ЕС.

Айгюл ЙозканBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Айгюл Йозкан

"Не ме избраха заради произхода ми"

Веднага след като прие да стане министърка в правителството на Долна Саксония, Айгюл Йозкан заяви, че поканата към нея няма нищо общо с имигрантския й произход, че тя не се чувства избрана заради някаква квота, демонстрираща добро отношение към турците в Германия: "Ако имах това усещане, нямаше да приема министерския пост, защото не искам да ме ограничават в тесните рамки на някакви квоти. Родена съм тук в Германия, тук съм завършила образованието си и говоря няколко езика", заяви 38-годишната юристка.

След разразилия се скандал Клаус Воверайт, кмет на Берлин и една от водещите фигури на германските социалдемократи, предложи на Йозкан да стане член на партията му. Аргументът му: ХДС не е достатъчно зрял за министърка от турски произход. Във вторник Айгюл Йозкан трябва да бъде официално избрана за социална министърка на Долна Саксония. Според информации на германския всекидневник "Билд" тя е под полицейска охрана заради отправени й заплахи от страна на десни екстремисти.

Автор: Маринела Липчева, Редактор: Б. Григорова

Радио "Дойче веле" / Минаре България

Стотици момчета от гърменското село Дебрен днес бяха обрязани !

Стотици момчета от гърменското село Дебрен днес бяха обрязани !

Ритуалът се нарича сюнет и е характерен за мюсюлманската религия. В село Дебрен обаче, сюнет се извършва за първи път от 20 години насам. Там беше Лина Пъргова.

tv7 / Минаре България


събота, април 24, 2010

Мюфтия раздава книги,проповядващи исляма,на всеки,който прекрачи Джумая джамия !

Мюфтия раздава книги,проповядващи исляма,на всеки,който прекрачи Джумая джамия !

©
Източник: Стефан Марков
Публикувано: 09:15 / 23.04.2010
Районният мюфтия на Пловдив Осман Хилми раздава книги, проповядващи исляма, на всеки, който прекрачи Джумая джамия, убеди се репортер на „Акцент" лично. Много християни се събуват и влизат в свещеното място просто от любопитство. Поне десетина на ден са и чужденците, които с интерес разглеждат джамията. Хората са посрещани радушно и сътрудници на мюфтията чинно развеждат любопитните. После обаче те, а понякога лично и Осман Хилми подаряват религиозни книги на християните.

Репортерът на „Акцент" получи две книги. От уважение към чуждата вяра повечето хора не отказват да вземат въпросните дарове с твърди корици.snews

Минаре България

Oт 19 -ти до 25 април мюсюлманската общност в България чества 1439 години от Святото рождение на най - почитания пророк Мухаммед !

МЮСЮЛМАНИТЕ ЧЕСТВАТ РОЖДЕНИЕТО НА ПРОРОКА МУХАММЕД

Тази седмица от 19 -ти до 25 април мюсюлманската общност в България чества 1439 години от Святото рождение на най - почитания пророк Мухаммед. Счита се, че е роден в Мека, през 571 година. По този повод утре от 11.00 часа в Дома на културата в Кърджали ще се проведе специална церомония под надслов “Кутлу Догум” на Хазрети Мухаммед (С.А.С.). Това съобщи районният мюфтия Бейхан Мехмед. Той уточни, че в тържественото събрание ще бъдат изнесени различни лекции за живота и делата на пророка, неговите послания за мир, братство и разбирателство. Ученици от Средното мюсюлманско училище в Момчилград с песни “иляхи” и стихове, посветени на пророка ще поздравят участниците.
Специални гости на проявата ще бъдат председателят на Висшия мюсюлмански съвет Шабанали Ахмед, зам.-председателят по религиозните въпроси доц. д-р Фикрет Караман и консултантът по религиозните въпроси към турското посолство в София Мазхар Билгин. За участие в събитието са поканени кметът инж. Хасан Азис и областният управител Иванка Таушанова. Организатор на проявата е Районното мюфтийство в Кърджали.
Бейхан Мехмед съобщи още, че Мюсюлманско Изповедание в Република България и Национален център по трансфузионна хематология организират Национална кампания за кръводаряване “Най-добрите сред хората са най-полезните за хората”(хадис). Кампанията се провежда в рамките на седмицата, посветена на Рождението на пророка Мухаммед, а преди да започне тържеството желаещите могат да дарят кръв.

Гюнер ШЮКРИ

Кърджаалъ хабер / Минаре България

петък, април 23, 2010

Който носи бурка,отива в затвора ?

Който носи бурка,отива в затвора ?

да забрани бурката" border="0">
Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Белгия възнамерява
да забрани бурката

От месеци насам в няколко страни от ЕС се обмисля забрана на бурката. Белгия ще стане вероятно първата страна, чийто парламент ще разпореди забрана на публичното забулване на жените. Който се противи, ще бъде "наказван".

Проектозаконът постановява, че напълно забулени мюсюлманки нямат право да се показват на публично място в Белгия. Нарушенията се наказват с глоба от 25 евро или седемдневен затвор. В текста на законопроекта не се споменава изрично нито бурката, тоест дрехата обгръщаща цялото тяло на жената, нито никаба - онова покритие на главата, в което има само една цепка за очите. Законът забранява просто пълното или частично прикритие на лицето, което пречи на идентифицирането на съответния човек.

Война на бурката обявиха също в Канада и ФранцияBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Война на бурката обявиха също в Канада и Франция

Бурката - затворническо облекло?

Официално нуждата от закона се обосновава с повелите на обществената сигурност. Изявленията на белгийските политици обаче не оставят никакво съмнение за фактическата насоченост на закона. Фламандският либерал Барт Сомерс казва: "Когато жените са принуждавани да прекарат целия си живот, облечени сякаш със затворническо облекло, то правовата държава е длъжна да заяви несъгласието си с това."

Подобно е мнението и на социалиста Ерик Тибо: "Бурката е явен символ на потисничеството на жената", казва той. Забрана на бурката искат и християндемократите. Жорж Далман е убеден дори, че това е от полза за ислямската общност: "Много мюсюлмани също настояват да се забрани забулването на жените. В този смисъм смятам, че новият закон ще успокои ислямската общност."

През март комисията по вътрешните работи на белгийския парламент гласува единодушно в подкрепа на правителствения проект."За" гласуваха дори и Зелените, въпреки че техният представител Фуад Ласабини заяви известни съмнения: "Държавният съвет може да касира закона, защото той нарушава основни човешки права."

Двойно заробени

Съмнително е обаче дали и мюсюлманите подкрепят искането за забрана на бурката: "Първо се забранява бурката, а след това може да последва и забрадката", опасява се Изабел Пей от Ислямския изпълнителен съвет.

А една мюсюлманка казва, че по този начин засегнатите жени щели да се окажат двойно заробени - веднъж, защото ще бъдат принудени да носят бурка у дома си, и втори път, защото просто ще им бъде забранено да излизат.

Автор: М. Боне, С. Гяуров / Редактор: Д. Попова-Витцел

Радио "Дойче веле" / Минаре България

Джамиите в Европа !

Мюсюлманин да си в България !

(на написалия това заглавие във вестниК "Сега" му казвам:

СТАНИ И ТИ МЮСЮЛМАНИН,ЩОМ ИМ ЗАВИЖДАШ ТОЛКОВА!)

В Европа джамиите и черквите обслужват почти равен брой богомолци, а у нас на брой вярващи преобладават храмовете на ислямската общност !

Проф. Владимир Чуков

Владимир Чуков

Снимка : Борислав Николов

Изследването на неправителствената организация NEF Initiative on Religion and Democracy, ръководено от Стефано Алиеви, направи анализ на броя на ислямските религиозни храмове в 14 държави на Стария континент. Резултатите са публикувани през 2009 г. Въз основа на получената емпирична информация екипът на италианския учен прави обобщения за Европа, въпреки че в анкетата става въпрос преди всичко за водещите западноевропейски страни. Изследването не визира държави със значително индогенно мюсюлманско население като България и Русия, чиито общности могат да предизвикат качествени промени в направените изводи.

Ако приемем споменатите 14 държави: Испания, Италия, Гърция, Австрия, Босна, Франция, Германия, Обединеното кралство, Нидерландия, Белгия, Швеция, Норвегия, Финландия и Дания, за "Стара Европа", то в нея мюсюлманската общност наброява 18 060 000 души. Тя разполага с 10 869 джамии. Следователно 1660 ислямски богомолци се обслужват от един религиозен храм. Алиеви подчертава, че приблизително същият резултат се получава за съотношението между броя на черквите и молещите се в тях християнски богомолци. Интересен обаче е фактът, че подобно съотношение между изследваните две величини се наблюдава и в страните в ислямския свят. Мюсюлманите в "Стара Европа" с преобладаващо екзогенен произход се радват на същите условия за изповядване на религиозния си култ както в своята родина.

Това обаче не може да се твърди за християните в ислямския свят. Например в Саудитска Арабия няма нито една черква, въпреки предположенията, че там в определени периоди е имало дори над 500 000 последователи на християнската религия. В останалите държави от Персийския залив християнските религиозни храмове са между един и пет (Катар). В същото време работещите и живеещи по-продължително време християни са няколко десетки хиляди.

Ако от изследвания обект държави се извади Босна, която е традиционно мюсюлманска страна и практически не представлява част от "Стара Европа", картината не се променя чувствително. Тогава изчисленията показват, че остават 9002 джамии, които обслужват култовите нужди на 16 560 000 мюсюлмани. Това прави 1840 богомолци в един храм.

Авторите на анкетата елиминират от сметките още един бастион на ендогенната мюсюлманска общност, а именно гръцката област Тракия или това, което ние определяме като част от региона Северна Гърция. Там 120 000 мюсюлмани разполагат с 301 джамии. Заложената идея е да се изчисли броят на обслужващите религиозни храмове на имигрантската (екзогенна) мюсюлманска група. Данните отново са сходни. Остават 8701 храма, които обслужват 16 440 000 души. Така в истинска "Стара Европа" една джамия се пада на 1890 богомолци.

В САЩ условията за упражняване на ислямската религия са далеч по-неблагоприятни по този показател. Президентът Барак Обама отбеляза в речта си, произнесена в Каирския университет на 4 юни 2009 г., че мюсюлманите в неговата родина са между 4 и 6 милиона. Те разполагат с 1200 джамии. Ако приемем за валидна по-голямата цифра, това прави 5000 богомолци на една джамия. Ако броят е 4 милиона, то тогава богомолците намаляват до 3333 души. Във всички случаи условията за упражняване на религиозния култ в Америка са по-неблагоприятни, отколкото в "Стара Европа". Необходимо е да се добави пояснението, че американските джамии далеч не са разположени равномерно по цялата територия. Например в щатите Аляска и Хаваи функционира по една-единствена джамия, докато в Калифорния те са 250, а в Ню Йорк -147. Затова само в по-населените американски щати са достигнати европейските показатели.

Интересна е европейската статистика в това отношение:

държава население имигранти мюсюлмани % от населението джамии проектоджамии

(милиони) (милиони) (милиони)

Испания 46 4,5 0,8-1,1 2,2 454 14

Италия 59 3,4 1,3 1,9 661 8-9

Гърция 11,2 1,15 0,2-0,3 0,4 400 15

Австрия 8 0,7 0,4 4,8 200 6

Босна 3,8 1,5 40 1 867 1 472

Франция 65 4,9 5,5 8 2 100 260

Германия 82 7,2 3,2-3,4 3 2 600 266

Велико-

британия 61 4,8 2,4 4 850-1500 9-20

Нидерландия 16,5 3,2 1 6 100 15

Белгия 10,6 1 0,4-05 3,5-4 330

Швеция 9 0,35-0,4 3,8-4,4 50 7

Норвегия 4,5 0,12 2,5 120 3

Финландия 6 0,04 0,8 30-40 5

Дания 5,5 0,2 3,5 115

В случая е добре да направим сравнение и с българската действителност. По повод желанието на българското Главно мюфтийство да построи втора джамия в столицата бяха изнесени някои данни, които се нуждаят от систематизиране. Според въпросната институция понастоящем в България има 1457 ислямски религиозни храма. От тях 1217 са джамии, а останалите 240 са месчети, т.е. по-малки култови обекти.

В същото време се наблюдава разминаване между статистическите данни относно броя на мюсюлманите в България. Главно мюфтийство твърди, че те са 1.5 млн. На религиозна конференция в Истанбул миналата година главният мюфтия дори посочи екзотичната за България цифра от 2.5 милиона. Националната статистика обаче посочва друга цифра за 2001 г., а именно 996 978 души. Реално живеещите в България последователи на исляма са едва 758 000 души. Според Националния статистически институт през 2009 г. в съседна Турция живеят около 300 000 български изселници. През периода 1987-2007 г. у нас са построени 323 джамии. Съгласно данните от същото преброяване определилите се за източноправославни са 6 552 751 души. Православните храмове - черкви, манастири и параклиси, са 3750. Съгласно изчисленията на НСИ у нас на 2700 християни се пада по една черква, а на същия брой мюсюлмани - 3 джамии. През 2005 г. в страната са построени 23 православни черкви и 15 джамии.

Очевидно според този изследван показател последователите на исляма в България са много по-фаворизирани от представителите на преобладаващата конфесионална общност - източното православие. Нещо повече, българските мюсюлмани разполагат дори със значително по-добри условия за упражняване на своя религиозен култ, отколкото техните едноверци в "Стара Европа". Двете цифри са несравними, а именно: 1840 срещу 900. Това съотношение се запазва дори ако все пак оставим Гърция, по-специално северната й част, в рамките на това политико-географско понятие.

От Главно мюфтийство напомнят, че преди 100 години в страната е имало 3000 джамии. С това твърдение те аргументират активния строеж на ислямски религиозни храмове след политическите промени у нас. Необходимо е да се подчертае, че връщането на това положение не е реалистично, тъй като тогава броят на мюсюлманите в България е бил много по-голям. Само джамиите в София през османския период са били между 50 и 84. По време на освобождаването на града от турско робство ислямските храмове са били 18. Понастоящем джамийските настоятелства у нас са около 1450, а реално действащите джамии са 950 поради липса на имами.



Молитва преди Рамазан байрям в хасковската Чарши джамия .

Снимка: БГНЕС

Минаре България

In english language:

Conflicts over Mosques in Europe,by Stefano Allievi !

неделя, април 18, 2010

Премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган бе удостоен с почетна докторска титла от Ислямския университет в Газа !

Ердоган бе удостоен с почетна докторска титла от Ислямския университет в Газа

Премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган бе удостоен с почетна докторска титла от Ислямския университет в Газа...

Изпратена 17.04.2010 10:08:36 UTC
Обновена 17.04.2010 12:35:44 UTC
Премиерът на Турция Реджеп Тайип Ердоган бе удостоен с почетна докторска титла от Ислямския университет в Газа...

На церемонията организирана в резиденцията на Министерския съвет Ердоган отбеляза, че Ислямския университет в Газа продължава да функционира при много трудни условия и че този университет е заслужил място си сред най-престижните университети в арабския свят.

Премиерът Ердоган отбеляза, че до днес редица университете са го удостоили с почетна докторска титла, но че тази притежава напълно различно значение, тъй като народа на Турция винаги е защитавал и ще продължи да защитава справедливата кауза на Палестина.

Ердоган каза: „Както в миналото така и днес трагедията на Палестина продължава да бъде наша трагедия”. Премиерът Р.Т.Ердоган също така отбеляза, че спора между отделните фракции в Палестина няма да бъде в полза на палестинската кауза.

Радио "Гласът на Турция" / Минаре България

събота, април 17, 2010

Умишлен палеж на Ялъ джамия в Карлово,която изгоря до основи (СНИМКИ) !

Изгоря джамия, подозират палеж !

Публикувана: Събота, 17-ми Април 2010,автор:Е.лица К.андева

Само обгорен скелет остана от Ялъ джамия в Карлово, която пламна в нощта срещу събота. СНИМКА:А.ТАНАС Ч.АКЪРОВ

Джамията в Карлово изгоря до основи в нощта срещу събота. Късо съединение в елмрежата или умишлен палеж са двете версии за пожара, каза вчера районният прокурор Гюрай Мурадов.

Около 3 ч имамът Мустафа, който спи в пристройка в двора, се събудил от шума от пожара. Джамията горяла като факла, защото е с дървен покрив. Мустафа повикал пожарната, за час-два огнеборците потушили пламъците. От постройката обаче останал само скелет.

Молитвеният дом, известен като Ялъ джамия, е строен по османско време и веднъж вече е горял през Руско-турската война.

Във фаталната нощ прозорците са били оставени отворени, за да се проветрява и съхне прогнилото дюшеме вътре, каза районният мюфтия Осман Хилми. Той каза, че при огледа край един от прозорците имало петно и това пораждало съмнения, че може да е плисната запалителна течност.

Още рано сутринта на място пристигнаха дознатели и районният прокурор. До обяд бяха разпитани имамът, председателят на настоятелството, районният мюфтия. "Няма напрежение, хората искат да разберат истината за случилото се", каза Гюрай Мурадов. Назначена е техническа експертиза, която да установи дали елинсталацията е гръмнала.

В покрайнините на Карлово живеят към 8000 мюсюлмани, но не са от най-ревностните последователи на исляма. Досега не е имало сериозно напрежение на верска основа или посегателства върху джамията.


:::

Карловската „Ялъ джамия” изгоря !

Събота,17 Април 2010г. 12:46ч.

В 3 часа през нощта на 16-ти срещу 17-ти април имамът на гр. Карлово - Мустафа Мустафа се събудил от неспецифичен шум. Установил, че джамията гори и веднага се обадил на пожарната охрана.

Колите на пожарната пристигнали след няколко минути и след около час пожарът бил потушен.

След пожара изгоряла цялата покривна конструкция и тавана, останали само четири стени и минарето на джамията. Полицията разследва случая.

Мюсюлманско изповедание - Главно мюфтийство / Минаре България

ПАЛЕЖ НА ДРУГ МЮСЮЛМАНСКИ ХРАМ -СНИМКОВ МАТЕРИАЛ -
Arson against Muslim shrines in Bulgaria - 07.10.2009 !


1.Куршум джамия,Карлово.
Стенопис и надпис над входа на Куршум джамия (1485):
"Тази свещена джамия се съгради с помощта на Бога и военачалника му Али, син на Карлъ, който е бил възпитател на султан Джем, син на султан Мохамед, син на султан Мурд хан, в година 890 [по Хиджра], да съществува до свършването на света".

2.
Куршум джамия,Карлово.
През 1485 г. Карлъ Али бей построява с материали от разрушения манастир Св. Спас (въстановен после до Сопот) Куршум джамия, която е най-старият архитектурен паметник в града.
Името Карлово се налага постепенно в по-късно време и вероятно произлиза от фамилното име на Карлъ бей: Карлъ’ова – земя на Карлъ.
Открито предверие пред входа на джамията.

Снимки:http://gallery.mitov.org.


Ялъ джамия в Карлово изгоря до основи, подозират умишлен палеж !

Ялъ джамия в Карлово изгоря до основи, съобщи районният мюфтия на Пловдив Осман Хилми, цитиран от Dnes.bg. От мюсюлманския храм са останали само стените. Няма пострадали.


В 3 часа през нощта ходжата, който нощувал в съседна пристройка, се събудил от шума на огнената стихия. Пристигналите на място пожарникари обаче не успели да спасят храма.

По време на Руско-турската война джамията също е била палена и градена наново, обясни Хилми.

В подбалканския град живеят хора с различни вероизповедания. До момента обаче не е имало напрежение на етническа основа.

"Досега никой не е дръзвал да драсне клечка нито на църква, нито на какъвто и да е друг храм в региона", коментираха карловци.

По непотвърдена информация пожарът е умишлен. Намясто все още са пожарникари и полицаи, които разследват случая.

novinite24.blogspot.com / Минаре България

:::


Изясняват причините за пожара в карловската Ялъ джамия !

17 април 2010

Карлово. Изгоря Ялъ джамия в Карлово, съобщи за Радио „Фокус”- Пловдив районният мюфтия на Пловдив Осман Хилми. Шумът от горящия огън в три часа през нощта е чул имамът на джамията, който живее в съседна постройка. Излизайки от жилището си, той е видял как рухва покривът. След пожара от джамията са останали само четирите й стени и минарето. При пожара няма пострадали. В 9.00 часа на място са дошли разследващи полицаи, съобщи още пловдивският районен мюфтия. Причините за пожара се уточняват.
Цветана ТОНЧЕВА

иаф / Минаре България

събота, април 10, 2010

И папата - педофил !

И Папата прикривал случаи на педофилия !

10.04.2010

Агенция Асошиейтед Прес разпространи писмо от 1985 г., подписано от кардинал Йозеф Ратцингер, в което бъдещият Папа реагира сдържано на препоръката на епископа на Оукланд да бъде отнет свещеническия сан на отец Стивън Кисли, уличен в сексуални издевателства срещу деца.

Писмото, написано от Папа Бенедикт XVI на латински, е част от вътрешноцърковната кореспонденция между епископите на Оукланд и Ватикана.

През 1981 г. епископът на Оукланд Джон Къминс предложил Кинсли да бъде отлъчен от Римокатолическата църква, заради тригодишна присъда за развратно поведение, след която сам настоял за оттеглянето си църквата. Епископът уверява кардинал Ратцингер, че връщането на Кинсли ще навреди на църквата повече от неговото отстраняване и призовава Ватикана час по-скоро да предриеме необходимите стъпки.

Отговор от кардинал Ратцингер, оглавяващ по това време Конгрегацията за Доктрината на вярата във Ватикана, пристигнал чак през 1985г.

В писмото си бъдещият понтифекс признава, че препоръката има своите основания, като същевременно призовава за по-внимателно проучване на обстоятелствата около случая.

"Решението относно провинилия се свещеник трябва да съответства на интересите на църквата и да отчита възможната вреда, която може да бъде нанесена на католическото общество", пише в отговора си Бенедикт XVI.

Решение тогава така и не било взето. Кинсли е лишен от сан едва през 1987 г., като дотогава се е занимавал с благотворителна работа с деца.

През 2002 г. бившият свещеник е арестуван по обвинение в 12 случая на посегателства на малолетни, а през 2004 г. е осъден на 6 години затвор.

Скандалът с потулени случаи на педофилия сред високопоставени свещеници от Римската католическа църква избухна през март тази година. Журналисти от в. "The New York Times" обвиниха сановници, че в течение на години са премълчавали факти за сексуални престъпления на свещеници, в т.ч. и по отношение на непълнолетни. Като основания за обвиненията послужиха материали по делото срещу свещеник Лоурънс Мърфи, който не е бил лишен от сана си, въпреки обвиненията в сексуални извращения с 200 глухи момчета.

Наскоро Ватикана отхвърли обвиненията на медиите, а самият Папа обеща да даде отпор на критиките срещу църквата.н.бг

Минаре България

вторник, април 06, 2010

Ако някой иска да спечели вечния живот,то трябва да бъде истински ближен !

Добросъседството:общата почва за потомците на Авраам !

Ако съумеем да бъдем носители на почтено братство по тези пътища, другите ще наблюдават нашата радост, ще бъдем изкусните танцьори, които останалите гледат и уважават, и Единният Бог ще ни събере всички заедно на тържествен танц на живота.

Самюъл Рикобене*

Вероятно най-известната от всички притчи на Исус е тази за добрия самарянин. (Лука 10:25-37). Исус разказвал притчи или истории, за да представи морална ценност. Притчите му били такива, че хората, като чуели за благородните постъпки на другите, веднага са се поучавали и това им служело за ориентир в живота. В тази често разказвана притча един книжник (правник и тълкувател) дошъл при Исус и понеже не вярвал, че той имал изключителна ерудиция и сила, попитал:

– Учителю, какво да правя, за да наследя вечен живот?

Той го попитал какво е написано в закона на пророците, а книжникът отговорил:

– Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичката си сила и с всичкия си ум, и ближния си, както себе си.

Исус му казал, че правилно е отговорил, но понеже книжникът искал да оправдае себе си, рекъл на Исус:

– А кой е моят ближен?

В отговор Пророкът му разказал следната притча:

– Някой си човек слизаше от Ерусалим в Ерихон (пътят бил стръмен и криволичещ, място, където разбойници често нападали пътници, когато живял Исус); и налетя на разбойници, които го съблякоха и набиха, и си отидоха, като го оставиха полумъртъв. А случайно някой си свещеник слизаше по пътя и, като го видя, замина си от отсрещната страна. Също и един левит (духовен водач), като стигна на това място и го видя, замина си от отсрещната страна. Но един самарянин (самаряните били хора, които били презирани от етническата група, към която принадлежал книжникът), като пътуваше, дойде на мястото, дето беше той, и като го видя, смили се, приближи се и превърза раните му, като изливаше на тях масло и вино. После го качи на собственото си добиче, закара го в една гостилница и се погрижи за него. И на следния ден извади два динара (две от тези монети са се равнявали на две надници) и ги даде на гостилничаря и рече: Погрижи се за него; и каквото повече похарчиш, на връщане аз ще ти заплатя.

А след това Исус запитал книжника:

– Кой от тия тримата ти се вижда да се е показал ближен на изпадналия всред разбойниците?

Той рече:

– Онзи, който му показа милост.

Пророкът му казал:

– Иди и ти прави също така.

Поуката от тази история е, че ако някой иска да спечели вечния живот, то трябва да бъде истински ближен.

Истинската любов е в това

да не търсиш облаги за себе си

Средновековният християнски монах Бернар дьо Клерво споделя изключителната тема за любовта на Господ с учителя суфи Руми. В голяма част от текстовете на Бернар присъства идеята, че от всички Божии атрибути най-значимият за хората е любовта. Отецът от Клерво не е бил поет като Руми, но отлично е познавал Библията и е открил много важни стихове в Светото писание, в които се говори за Господната любов като представа, която се разкрива чрез действията на хората. Тази Негова любов се проявява най-силно тогава, когато сме истински ближни. Той пише: „Истинската любов е именно това: да не търсиш облаги за себе си. И никога не ще обикнеш човека до теб, докато не заобикнеш Бога. Най-напред трябва да се влюбим в Бог, та да можем да заобикнем ближния си заради Него“ (от книгата „Божията любов“). Според християнството добросъседството е едно от най-важните качества, които може да притежава един последовател на Исус.

Понятието съсед в Стария и Новия Завети

Понятието съсед в Стария Завет често се е отнасяло не само за човека, който е живеел в съседство, но и за всеки от онова племе. Да се помага на вдовица или на сирак и на онези, които се нуждаели от помощ, със сигурност е било от добросъседските постъпки.

Всевишният казва: „Ако вземеш в залог дрехата на ближния си, до захождане на слънцето да му я върнеш, защото това е едничката му завивка, това е дрехата за кожата му; с какво ще спи? И като викне към Мене, Аз ще чуя, защото съм милостив.“ (Изход 22:26-27) По-нататък в същата книга на Стария Завет, говорейки на израелтяните, Бог казва: „Чужденец да не онеправдаваш, нито да го угнетяваш, защото и вие бяхте чужденци в Египетската земя. Да не тормозите вдовица или сираче.“ (Изход 22:21-22) Във Второзаконието (27:24) пише: „Проклет да е, който убива тайно ближния си!“ Пророкът Йеремия повелява: „Извършвайте правосъдие и правда и отървавайте обрания от ръката на насилника; не онеправдавайте, нито насилвайте чужденеца, сирачето и вдовицата и невинна кръв не проливайте на това място.“ (Йеремия 22:3)

Понятието съсед в Новия Завет става дори по-всеобхватно посредством учението на Исус и писанията на Павел от Тарсус. Тези идеи произлизат от мисълта, че ако Бог обича всички хора, ние трябва на свой ред да обичаме себе си и най-вече другите, включително нашите съседи, врагове, изпадналите в нужда, вдовицата и сирака.

Исус казва: “Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум.” Това е голямата и първа заповед. А втора, подобна на нея, е тая: “Да възлюбиш ближния си, както себе си”. На тия две заповеди стоят целият закон и пророците. (Матей 22:37-40) От това следва че, за да бъде някой истински християнин, трябва безусловно да се подчинява на първата и втората заповед: обичай Бог и обичай ближния, както самия себе си.

Великолепното съседство – един междуличностен танц с нашето различие

Духовен ръководител и презвитериански служител, Диана Нишита Хайсфец пише как хората могат да бъдат добри съседи в свят, в който въздушният транспорт и интернет сближиха едно голямо разнообразие от култури, политически идеологии, етноси и религии. Тя говори за „великолепно съседство“, което е един вид междуличностен „танц с нашето различие“. „Великолепното съседство“ приема различията, докато в същото време се намира в положителната същност на нашите допирни точки. Чрез изкуството на една такава близост се разбираме по-добре с останалите общества, които са на този въображаем „дансинг“ с нас. Това е една важна, друга гледна точка, която притежават професионалните „танцьори“. Този по-зрял, мъдър поглед, драги читателю, може да бъде твой и на твоето семейство и приятели, а също така и мой, и на моите близки, когато всички ние се посветим на междурелигиозния диалог. Когато заиграем танца на живота, хората срещу нас не са цветнокожи или бели, християни или евреи, богати или бедни; ние ги приемаме като партньори, хора, с които сме равни пред погледа на Единния Бог, висши създания, които се движат в ритъма на живота заедно с нас. Вглеждаме се в очите им, усмихваме се и от това разбираме тяхната човечност и взаимната ни радост в нашия съвместен живот. Да имаме такова поведение значи да разберем това, което Руми и Бернар дьо Клерво биха го нарекли до известна степен танц на въртящите се дервиши, излизане от мрака към светлината. Една такава силна близост също и улавя различията между хората. В резултат на това ние не стоим твърде близо и не нарушаваме границите на другите, чиято култура и религия изискват повече място на „дансинга“. Да бъдеш ближен с някого е да си готов да уважаваш нуждите и особеностите на „танцьорите“. Ако съумеем да бъдем носители на почтено братство по тези пътища, другите ще наблюдават нашата радост, ще бъдем изкусните танцьори, които останалите гледат и уважават, и Единният Бог ще ни събере всички заедно на тържествен танц на живота.

* Самюъл Рикобене е презвитериански пастор, съпруг, баща, дядо и приятел, а също така е запален колоездач и природозащитник. Активно участва като член на Консултативния съвет към област Остин (столица на Тексас) в Института за междурелигиозен диалог.

05 April 2010,Monday

Заман / Минаре България

”Чувствам се унизена”, казва египтянката Наема пред канадската телевизия CBS !

Забранено за забулени !

на мюсюлманските одежди" border="0">
Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: И Канада обявява война
на мюсюлманските одежди

В Канада забулването на лицето се оказа пагубно за нея. 29-годишната Наема, емигрирала от Египет в канадската провинция Квебек, не може вече да посещава организиран от правителството курс по френски език. И не само това.

Според властите никабът на Наема, който оставя свободно място само за очите, смущава занятията. ”Чувствам се унизена”, казва египтянката пред канадската телевизия CBS. Правителството на Квебек, най-голямата провинция в Канада, обяви война на носените от жените мюсюлмански одежди. Мюсюлманките, които забулват лицата си в държавни учреждения, няма вече да получават съответните услуги, гласи заплануван от правителството закон.

Бурката издига стени?Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Бурката издига стени?

Бурката - в немилост

Министър-председателят на Квебек Жан Шаре от Либералната партия обосновава своята инициатива с равнопоставеността на жените. Ако заплануваният закон влезе в сила, занапред мюсюлманските жени няма да могат влизат с покриващ лицето никаб, или с покриващата цялото тяло бурка, в училищата, болниците, детските градини, правителствените учреждения, университетите или при лекар.

Жан Шаре казва, че целта е да се "очертаят граници", за да се защитят ценностите на Квебек. Според демоскопските изследвания 95 процента от квебекците подкрепят запланувания закон, така че влизането му в сила е само въпрос на време. Тази инициатива се подкрепя също и от консервативния канадски премиер Стивън Харпър. Либералният опозиционен лидер Майкъл Игнатиев заяви, че със запланувания закон срещу забулването провинция Квебек намерила ”добър канадски баланс”.

Пред канадски вестници Салам Елмениави от Съвета на мюсюлманите в Монреал заяви, че всъщност в Квебек имало само 20-ина напълно забулени мюсюлманки и че заплануваният закон вещаел мрачни времена за Квебек и Канада. Правозащитната комисия в провинцията пък посочва от своя страна, че от 146 000 граждани, които между 2008 и 2009 година са били обслужвани в офисите на здравните служби в Монреал и Квебек-сити, само 10 са носели бурка.

"Бурката няма нищо общо с исляма"

Но също и мюсюлманите в Квебек не са единодушни по въпроса за мюсюлманските одежди на жените. Организацията Канадски мюсюлмански конгрес дори помоли пред половин година националното правителство в Отава да забрани носенето на никаб на публични места по съображения за сигурност и като мярка срещу дискриминация на жените. ”Бурката няма нищо общо с исляма”, казва основателят на конгреса Тарек Хатах.

Пречи ли бурката?Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Пречи ли бурката?

На страниците на вестник "The National Post" радиоводещият от Торонто Джон Мур отправи обаче остра критика. Според него Квебек е първата законодателна власт в Северна Америка, която започвала директна борба срещу мюсюлманите. "Нима забраняваме на китайците да носят своите пижами", пише още канадският радиоводещ.

Провинция Квебек, която вижда опасност за своята франкофонска култура, води в Канада дебат относно интеграцията на имигрантите. Преди три години селото Ерувил вдигна шум в международен план, тъй като обнародва кодекс с правила за поведение на имигрантите, в който между другото се казваше, че за разлика от някои страни Канада била държава, в която жените не били убивани с камъни.

Радио "Дойче веле" / Минаре България

Стрелба от американски хеликоптер по цивилни иракчани,видео от Ал Джазира ТВ !

Стрелба от американски хеликоптер по цивилни иракчани,видео от Ал Джазира ТВ !



In english language :

Video shows 'US attack' on Iraqis !



Скандален запис от стрелба срещу цивилни в Багдад

Скандален запис от стрелба срещу цивилни в Багдад !

06.04.2010 / 10:19

В интернет пространството се появи видеозапис, който изобличава американски военни в убийството на цивилни. Става дума за епизод от войната в Ирак, който се разиграва преди три години. Загинали са 12 души, сред които вероятно са двама служители на агенция Ройтерс. Материалът се появи на сайта Уикилийкс, който издирва секретни документи, за да разобличава правителствени и корпоративни злоупотреби. Според военни източници видеоматериалът е истински. До момента няма коментар от страна на Пентагона.

Това са кадри от рейд на американски хелокоптер Апачи в Багдад. Датата е 12 юли 2007 г. От Уикилийк твърдят, че техен източник им е предоставил видеоматериала кодиран и те са успели да разбият кода. От картината и разговора на пилотите с наземните служби се разбира, че те вземат група от хора за въоръжени иракски бунтовници и стрелят по тях с артилерийски снаряди. На следващите кадри се вижда как на мястото на обстрела пристига микробус. От него скачат хора, които се опитват да приберат ранените, и по тях също се стреля. Сред убитите има две деца. Почти сигурно е, че сред тях са и 22-годишният фотограф на агенция Ройтерс Намир Нур Елдийн и неговият шофьор Саид Чмах, за които се знае, че са загинали същия ден.

Данни за инцидента бяха огласени, но този видеоматериал досега не беше известен. Вътрешното разследване приема за адекватна реакцията на пилотите, които вземат оборудването на фотографа за гранатомет. Военните посочват, че понякога репортерите са трудно различими сред другите хора. Според хората от Уикилийк кадрите от Багдад разкриват едно непростимо поведение.

Джулиан асанж, основател на Уикилийк: "Този видеозапис ни показва действителността на съвременната война. Това не е виждано преди, когато нямаше такива съвършени и смъртоносни технологии."

Създателите на сайта Уикилийк се обявяват за пълна свобода на информацията в интернет и често са имали проблеми с властите в САЩ. През 2008 г. съд в Калифорния дори забрани сайта, но скоро забраната беше отменена.

Автор: Фани Аронова

Българска национална телевизия / Минаре България

Апелативният съд обяви за главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи - 20 април 2011 г.

Web Portal Turkey


СОДУ "Нювваб" гр. Шумен

Последователи